başlık ne amaçla açılmış olursa olsun,kendine hedef biçtiği kitle ne olursa olsun,bu zihniyetin yeşerdiği şehir neresi olursa olsun,bu ironiye inanan nerede oturursa otursun,kim olursa olsun..vs.. her ne olursa olsun mum söndü olayının olabilirliğine inanan biri için söylenebilecek çokşey var,fakat bu çok şey arasında emin olduğum birşey varki,böyle bir ironiye inanan adam kesinlikle kendi aile bireylerine dair ensestçe düşünceler barındırmaktadır. kimi zaman kafasında annesini jartiyerle düşünüp sayısız kez çektiği 31 lerine konuk olarak dahil etmiştir,ya da kızkardeşini türlü türlü fantezilerinde kullanmıştır...aksi takdirde bu şekilde bir alçakça ironiye inanması mümkün değildir,insanın zihninde bir olaya dair inanışını besleyen faktörler ,bu faktörlerin somut ya da soyut gerekçeleri vardır. mum söndü olayına dair bir anlatıya maruz kalan bir insanın zihninde'' acaba gerçek mi bunlar?'' şeklinde bir şüphe doğması demek,kendi aile fertleri hakkındada bu şekilde düşüncelere sahip olduğu anlamına gelir. yani biri diğerinin sağlamasıdır. mum söndü ironisinde yaşanılan eylemlerin olabileceğine dair bir inancı zihinlerde bir olgu olarak kabul edebilmenin ön koşulu,bu eylemlerin yapılabileceği yönünde ki kanıksamadır. bu kanıksamaya sahip olmayan bir insanın bu olayın olabileceğine inanması mümkün değildir,en başta yazdıklarımı kısaca anımsatacak olursam; böyle bir olayın olabilirliğini ancak,bu duruma benzer fantezileri kendi aile bireyleri üzerinde düşünenler inanabilirler.
yani bu aynı şeye benzer; evlenecek sünni bir kız ile gerdeğe ilk damadın babası girer, eğer damadın babası yoksa erkeğin sülalesinin en yaşlı erkek üyesi girer... şeklindeki namusuz ve şerefsiz insanlara özgü bir iftira ortaya atılsa, bu iftira kimileri için mum söndü benzeri bir fantastikliğe dönüşür zamanla. ve bu fantastikliğede yine bunun olabileceğini düşünenler inanabilir,o pozisyonda olmayı kabullenebilecek şerefsizlikte insanlar tarafından kanıksanabilir.