prince of persia the sands of time

entry82 galeri video2
    81.
  1. Remake'i yapılan Ubisoft oyunu. Öncelikle buruk bir mutluluk var içimde diyebilirim.

    Zamanında oynamış olmasam da 2005-2006 civarında falan oynamıştım ben bu oyunu. Ki defalarca da sagayı tamamlamak adına oynadım. insanlar genel olarak grafiklerden şikayetçi ki haksız değiller, kusura bakmasınlar bugün de açıklama yapmışlar "biz daha eski ve yeni arası görünmesini istediğimiz için böyle yaptık" falan diyerek ama yemezler. Bariz şekilde bu projeye az para ayrılmış ve Ubisoft'un daha muhtemelen yeni stüdyosu Pune'a verilmiş tüm proje. Ben ilk defa görüyorum bu stüdyoyu, muhtemelen ciddi anlamdaki ilk işleri. Bu okey sorun değil ama sorun şu ki, oyun gerçekten remake falan gibi değil, remaster gibi hissettiriyor. Görseller için değil sadece, gameplay için konuştuklarım aslında. Mini footage görsekte oyunu benim gibi defalarca oynayan herkes ne olacağının farkındadır.

    Bu oyun ilk çıktığı için aslında baya dövüşler konusunda sıkıntılı. Çok kabız ve sıkıcı bir sisteme sahiptir, elinizdeki hançer ile düşmanı kuma dönüştürüp sonrasında vurarak öldürmeniz gerekir. Asıl amaç yani düşmanı kuma dönüştürmektir ve düşmanlar buna karşı savunurlar, aslında dövüş sistemindeki mantık onun üzerine kurguludur. Burada belli ki o durum hala devam ediyor ve bu aşırı sıkıcı bir sistem. O zaman bile ilk bunu oynadığımda dövüş sisteminden aşırı sıkılıp platforming kısımlarına geçmek için can atıyordum. O zamanki bir oyun için en azından temelleri atmasından ötürü bu hoş karşılanabilir, ama Warrior Within'le bile bu sistemin çok daha ilerisinde başarılı bir sistem getirilmiş. Siz niye bu sistemde ısrar ediyorsunuz ki? Yeni bir şey de beklemiyorum bakın, ilerdeki oyunlarda olan sistemin geri gelmesi. Warrior Within'de gelen dövüş sistemi hala daha keyifli, oynatıyor kendisini, ama bu sistem, hele ki remake olan bir oyunda kesinlikle insanlar tarafından reddedileceği çok açık. Ha insanlara tamamen nostaljiden ötürü satıyorsanız ve beklentiniz oysa biraz iş yapar. Ama özellikle serinin bence en zayıf halkası olan bir iş ile ve bu kadar baştan savma bir remake çalışmasıyla bu oyunun doğru dürüst satıp üzerine sonraki oyunların remakeinin gelmesinin ihtimali dahi yok, ama Ubisoft genelde başarısız da olsa titlelar tekrardan şansını deniyor, bilemem.

    Ya abi Ubisoft Montreal'in gözünü seveyim, gerçekten Montreal stüdyosu bir şeyler yapmaya cesaretli, diğerleri tamamen "abi bu böyle değiştirmeyin sakın" kafasıyla iş yapıyor. Değişecek şey var, değişmeyecek şey var. Mesela POP TSOT'un net şekilde dövüş sisteminde değişikliğe ihtiyaç var. Ana dövüşleri değiştirecen sadece yani. Boss fight olarak bile son boss harici bir tane boss varmış, yeniden tasarlanabilir de yani, hatta araya hikayeye bence remake olan bir oyunda yeni bosslar bile eklenebilir, belki diğer oyunlarda olduğu gibi platforming bossları da dahil. Bilmiyorum da, umarım hala ilgi var mı kontrolü içindir bu remake davaları falan da. Remaster edilecek yaşı çoktan geçti bu oyun, yeni nesillerde ilgi var mı diye bu remake çıkmıştır umarım da yeni nesil bir POP sagası gelir. O sızan video bile yani bu işten 50 kat daha ilginç ve heyecan verici duruyordu bence.
    0 ...