yine kemoş beynin islam dinine saldırayım da nasıl olursa olsun iblisliğidir. efenim olay şöyle vuku bulmuştur...
Nebimizin Zeydin eski eşi Zeynep ile evliliği malum Ahzab Suresinde anlatılmaktadır. Kendi konteksti içerisinde sadece tek ayetle değil başka ayetlerle de bağlantılı olarak anlatılmaktadır. Sadece bu konuyla bağlantılı değil, çok müthiş mesajlar veren bir ayettir. Zeyd örneği tarihselci tezle Kurʼanʼı izah etmeye çalışan grupların en sık kullandığı hususlardan biridir. Aslında Zeyd ve Zeydʼin eski eşiyle nebimizin evlenmesi tarihselci tezi çökerten bir olaydır. Bu durumu şöyle ifade edebiliriz ki tarihselciler Kurʼanʼda günümüzde kabul edilemeyecek bir takım hususlar var (örn. Talak Suresi 65/4. Ayette geçen çocukların evlendirilmesi meselesi) bu hususlar olduğu gibi anlaşılmalı, farklı bir anlam yüklenmemelidir ama bunda da şunda da şaşılacak bir durum yoktur ki on dört asır önceki Arap toplumu böyleydi, Arap örfünde bunlar vardı. Dolayısıyla o gün için bunlar vardı çok şaşırmamak lazım derler. işte durum tam da bunun aksini göstermektedir. Örneğin bu Zeyd meselesinde Araplara göre evlatlık edinilen bir kişi, evlatlık edindiği kişinin oğlu kabul edilirdi. Arap örfüne göre nebimize Zeyd in babası, Zeyd e de Muhammedʼin oğlu nitelemesi yapılırdı. Fakat Kurʼanʼı Kerim bu örfü kabul etmedi. Reddetti, hayır o Muhammedʼin oğlu değil, bu sizin ağzınızla yaptığınız bir gevelemedir dedi. Diğer bir çok olayda olduğu gibi madem ki sizin örfünüzde böyle bir şey var, tamam biz de onu onaylıyoruz demedi. Tam tersine o Muhammedʼin oğlu değildir, Muhammedʼin hiçbir erişkin oğlu yoktur dedi ve bunu reddetti. ikincisi Arap örfüne göre evlatlık edinilen bir kişinin eski karısıyla evlenmek son derece büyük bir ayıptı. Ama Kurʼan böyle bir bağı kabul etmiyor. Çünkü o onun gerçek oğlu değil diyor. Biyolojik bir sıhriyet yok. Dolayısıyla sırf bu Arap örfünü yıkmak için Zeydʼin boşadığı eski karısıyla nebimizin evlenmesi emredilmiştir. Allah sadece bir ayet göndermekle kalmamış fiilen nebimize emrederek tatbik etmiştir. ilgili ayetlerle bu durum Allah ın bir emridir. Allahʼın emri olduğu için senin bunu yapmanda bir zorluk yoktur denmiştir. Dolayısıyla Zeyd evliliği bu bağlamda değerlendirilmelidir.