normal modda gereksiz zor olan oyun. 2. görevi tamamladıktan sonra adanın neresine giderseniz gidin elemanlar peşinize takılıp yolunuzu kesmeye başlıyorlar ki, bu da free roam olayını ortadan kaldırıyor. bildiğin linear oyun sistemine dönüyor.
ayrıca skindirik, oyun başı elemanlarının bir şarşör dolusu mermiyle ölmemeleri ise ayrı bir dert. tamam herifin kafasına tabancayla tek bir kurşun sıktık diye herif ölecek diye bir şey yok, ancak bir sendelesin yahu, bi yere düşsün aq. yok, herif kafatasına mermiyi yememiş gibi sizin üzerinize koşarak gelmeye devam ediyor. oyunun zorluk seviyesinin yanısıra zaman akışının da oyuna ciddi derecede etki etmesi oyunu becerememde rol oynayan bir başka etmen.
örneğin ilk görevde kurtarılan buddynin, 2. görevde yanına zamanında gitmeyip ''nasıl olsa ben gidene kadar dayanır.'' demek ve adamın yanına, mesajından oyun saatiyle 3 saat sonra varmak; buddynin ölümüyle sonuçlanıyor. bu noktadan sonra bardaki saçları şekilli genç eleman ana buddyniz oluyor. kendisine güvenmediğimden ötürü* ''ben bu çakalla mı yoluma devam edeceğim?'' diyip oyuna baştan başlamak istedim. ''hem oyunun başındaki elemanı da kurtarırım.'' diye gaza geldim ancak oyunun zorluk seviyesi tekrardan aklıma gelince ve ''easy de oynamam ulen'' diye artizlik yapınca geriye yapılacak tek bir şey kaldı. gururuma yenik düşmeyip oyunu sildim. ancak ubisoft un ortaya attığı 1.1 patch ve ati nin gün itibariyle far cry 2 hotfixini de içeren 8.11 driverlarını internete sunması oyuna tekrar başlamam için yeterli sebepler olacak sanırım.