allah ın matematiksel ispatı

entry16 galeri
    16.
  1. Cenabı hakkın bir ismi şerifi de el-batın dır. Yani gizleyen. Tıpkı el-zahir ismi şerifinde kainatı görünür kıldığı gibi gizliliğin ve görünmemenin de sahibi. Matematik el-zahir el-hasip isimlerinin tecelliyatı iken akıl da görünmediğinden el-batın isminin tecelliyatıyla örtülüdür. Kendisi gizli olduğu halde aklın işleri zahirdir açıktır. Teşbihte hata olmaz. Cenabı hakk da zatını alemden gizledi ama işleri zahir. Eğer salt matematik hakkı ispat etmiş olsaydı bile bu inkar edenlerin kainatın kendi kendine olamayacağını çok iyi bilmelerine rağmen kabul edecekleri bir hakikat olmazdı. Çünkü matematikte cebriyet vardır. El-cebbar: zorla istediğini yaptıran. Ama hidayet iradidir. ister külli ister cüz-i. Cüz de külün içindedir ama kader kulun ameline bağlı ve muhayyerdir (serbest). Geneli itibariyle Kul hidayeti üzerine çekecek amellerin müsebbibi kılındı. ilahi olan istisna.

    Yani dileyen inanacak, dileyen akli nakli ilmi fizik kimya matematik tüm delilleri görse de inkara devam edecek. Eğer herkes iman etseydi iradi seçimin bir anlamı kalmazdı. Allah öyle murad etmedi. Seçme hakkını kula bıraktı. Kulların bazısı da bunu kötüye kullandı. Yapacak bir şey yok. Sonuçta bu kulun kendi kararı. Özgür ve hür seçimi. Tabi neticesinden de bizzatihi kendisi sorumlu. Ehli küfür istediği kadar inkar etsin aleme konulan bu nizamı etkilemez. Varlık alemi bidayet bulduğu gibi elbet nihayet de bulacak. Kainat ölümlü. Tıpkı insan gibi. Ölüm ise asla bir son değil. Eğer ölüm mutlak son olsaydı mahlukat hiçlik ve yokluk aleminden varlık alemine zuhur etmezdi. Bu zuhuratı imal ve ikame eden sonsuz kudret, bir nihayet ile sona erdirmeye ve yine onu yeniden halketme kudretine de sahip ve maliktir hiç şüphesiz.
    0 ...
  1. henüz yorum girilmemiş
© 2025 uludağ sözlük