kuran'da yasak meyvenin ismi geçmez. bunun sebebi yasak meyvenin yanlızca bir sembol olmasıdır. yasak meyve insanoğlunun tanrı'nın emrine karşı gelmesi ve cennetten kovulmasıdır.
tevrat'ta ise yasak meyvenin buğday olduğu yazılsa da burada da buğday bir semboldur. üzüm ve incir olarak şansız denenmesi de kutsal kitabı zorlamaktan başka bir işe yaramaz.
zira burada öenmli olan yasak meyvenin türü değil, verilen mesajdır.
ama ben de bir ara düşünmemiş değilim bu yasak meyve nedir diye. * tüm semavi dinlerin doğdukları coğrafya birbirlerine çok yakındır. o coğrafyada da en çok rastlanılan meyve hurmadır. bana göre yasak meyve hurma olabilir. ama olmayabilir de. çünkü bu kadar sık rastllanılan meyvenin yasaklanmış olması pek mantıklı değil. neyse bize ne zaten araplar'la yahudiler düşünsün.