frp

entry84 galeri
    78.
  1. Üçüncü Kısım Klanlar ve Gruplar.

    Önceki yazılarda bahsettiğim gibi üç grup bulunmaktadır. ilk ve en eski Grup Camarilla’dır. Vampirleri bir düzen içinde fark edilmeden insanlar arasında yaşayarak onları yönetmeyi amaçlar, bu düzen sayesinde de genç vampirler, yaşlı (elder) vampirlerin kontrolünde olurlar. Bunun sebebi de, Anarch’in kuruluşudur.
    ikinci grup olarak Anarch bulunmaktadır. Adı üstünde anarşit olan bu grubun orta çağ döneminde genç vampirlerin Camarilla elderleri için her türlü pisliğe bulaşıp işin sonunda da yine aynı elderler tarafından cezalandırılmalarından bıkmış olmaları ile iç savaş patlak verir. Savaş sonunda Camarilla, Anarch grubun varlığını kendi Masquerade (Gizlilik kodu olarak çevirebilir) kodlarına uygun yaşamaları yer yüzünde vampir diye bir şey olduğunu açık etmemeleri şartı ile kabul eder.

    Bu sırada da üçüncü grubumuz olan Sabbat doğar. Sabbat grubun Camarilla’nın bir grup (oldukça kalabalık) genç vampire tamam bilader sizde Anarchsınız işte şeklinde yaklaşımından sonra, Biz Anarch ya da Camarilla değiliz biz, Vampir’iz Koyunu yöneteniz, bizim varlığımızın ya da yokluğumuzun farkında olup olmamaları umrumuzda değil, biz korkan değil korkulanız anlayışı ile kendi yoluna gidenlerdir.

    Tarihte ki Cadı Avını göz önüne alırsak, Sabbat’ın bu davranışı Özellikle Camarilla ve varlıklarını tehdit ettiği için Anarch tarafından kabul edilmez durumdadır. Bu sebeple Sabbatla aralarında hala süren bir mücadele olmakla birlikte tabii ki Anarch ve Camarilla yer yer kendi aralarında da ciddi mücadele girmektedir.
    Tabii ki bu gruplara katılmamış bağımsız (independent) klanlarda bulunmaktadır.

    Açtığınız karakter hangi klandan olursa olsun oyun içinde istediğiniz bir gruba katılabilir ya da bağımsız olarak ilerleyebilirsiniz bu tamamen size kalmıştır.

    Camarilla: içinde kabul gören klanlar. Venture, Tremere, Malkavian, Toreador, Nosferatu, Brujah, Gangrel (Bölge bölge değişiyor.)

    Anarch: Brujah, Gangrel çoğunluğunda olmakla birlikte her klandan üyesi vardır.

    Sabbat: Tzimsce, Lasombra başta olmakla birlikle her klandan üyesi vardır. Diğer klanlar Sabbat a geçtiklerinde Kendi Klanlarının Antitribu’su (ihanetçisi) olarak damgalanır ve anılırlar.

    Klanlara giriş yapmadan önce Jenerasyon sistemini anlatmak gerekir.

    ilk Vampir Kabil/Caine olduğu için 1. Jenerasyon olarak o kabul edilir. 2. Jenerasyon Kabil’in çocuklarıdır. Kabil’in torunları yani 3. Jenerasyon olarak 13 adet Vampir bulunmaktadır. 3. Jenerasyon vampirlere Antedeluvian denmektedir. Elimiz de yeni çıkan oyun versiyonu olarak v5 bulunmaktadır. V5’e göre 16. Jenerasyona kadar vampirler bulunmaktadır.

    13. Jenerasyon’un altı thinblood yani kan seviyesi düşün nerdeyse insan ama vampir olan, gruplara denmektedir. Kehanete göre thinbloodlar yeteri kadar çoğaldığında Antedeluvianlar tekrar uyanıp tüm çocuklarını öldürecektir. Bu sebeple thinbloodlar çoğu zaman diğer vampirler tarafından avlanır.
    Jenerasyon sizin kanınızın gücünü belirler, Kabil’e ne kadar yakın olursanız, Vampir disiplinlerinizi ve kanınızı o kadar etkili kullanırsınız. Kısacası Jenerasyon’un oluşturacağınız karakterin yaşı ile alakası yoktur.
    Bu kısımda bloodlinelara değinmeyeceğim. Ancak kısaca açıklamak gerekirse klan olabilecek kadar büyümeyip, dolayı ise yeterli güce kavuşamamış vampir aileleri diyebiliriz.

    Antedeluvianlar, Vampir oyunundaki klanları oluşturmaktadır. Bu da elimizde 13 tane klan olduğunu gösterir. Önceki yazılar da belirttiğim gibi Tremere Klanı hariç. Sebebini Klanı anlatırken zaten öğreneceksiniz. Oyunlarda popüler olarak seçilen klanlar genellikle. Ventrue,Tremere, Toreador, Brujah, Nosferatu, Malkavian, Tzimisce, Lasombradır.

    Assamite Klanı: Sessizliğin efendileri ve Suikast ustaları olarak bilinir. V5’de ismi Banu Haqim olarak değişmiştir. Bildiğimiz Haşhaşilerin bir kopyası olarak kabul edebilirsiniz. Anlatılışları ve işleyişleri benzemekle birlikte Haşhaşilerin birbir aynısı da değillerdir.

    Brujah Klanı: Filozof Krallar olarak geçse de, Brujahların ne filozofluğu kalmıştır ne de krallıkları. Gazla çalışan abilerimiz olup, çabuk sinirlerirler, Brujahlar genellikle sıkıntılıarı güç kullanarak çözerler. Lore’da Roma’nın Kartaca’yı yok edişi aslında Ventrue Klanının Brujahları yok edişi olarak gösterilir ki bu sebeple hala acıları tazedir ve klanda filozof diyebileceğimiz bilgin kişileri kökü bu savaş zamanında kazınmıştır.
    Followers Of Set/ Set Takipçileri Klanı: Vampirliğin Antik Mısır Tanrısı Set tarafından oluşturulduğunu kabul eden ve Set’i yer yüzüne geri getirmeyi amaçlayan klandır.

    Gangrel Klanı: Doğa ile iç içe ve The Beast’in varlığını kabul edip onla uyum sağlıyabilmiş klandır. Kurt’a ve başka tür hayvanlara dönüşebilen Gangreller olduğu bilinmektedir. Ki eğer Vampire the Masquerade Bloodlines 1’i oynadıysanız – Oynamadıysanız hazır devam oyunu duyrulmuşken mutlaka bakın tabii Un official patch olan bug düzeltiyici ve görsel geliştirmeleri kurarak-. , Beckett bir Gangrel’dir. Doğal olarak hayvanlarla iletişi iyi olan ve Brujahlar gibi fiziksel olarak güçlü olan klandır.

    *Fiziksel güç sadece Brujah ve Gangrellere özel değildir yanlış olmasın 5 dot strength ya da stamina’lı oyuncular arasında entel dantel abiler olarak bilinen güzellik ve sanat meraklısı Toreador’da açabilirsiniz tabii ki. Burada bahsetmek istediğim daha çok klanların Embrace (Vampire dönüştürme) sırasında yaptıkları tercihlerdir.

    Klan Giovanni: Mafya vari klanımız. Klan içinde ki rankların mafya rankları olması, italya Giovanni ailesinden olan kişileri embrace etmeleri yani sadece kendi aile fertlerini embrace ederler. içe kapalı bir klan olarak bilinirler. Giovanni Klanının hikayesi şöyle, Cappadocian adlı Klanın bir bloodline ı olarak ortaya çıkan aile zamanla Cappadocian Klanını yok ederek yerlerine geçerler (Dark Age kural kitaplarında Cappadoicanlar bulunmaktadır.)

    Lasombra Klanı: Gölgelere hükmeden klandır. Kendi yansımaları yoktur. Düşünce yapıları sebebiyle Sabbat içinde var olan ve gruba genel olarak liderlik yapan klandır.

    Malkavian Klanı: Zamanında filozof olarak bilinen klandır. Malkav’ın Kabil’i sorgulamaya cürret etmesi sonucu Kabil tarafından her sorunun cevabını bileceksin ancak sorulara gerçek bir cevap veremeyeceksin lanetiyle artık ‘’Deli’’ olarak kabul edilen klandır. Yaptıkları bir ritüeller kullandıkları demantation disiplinini Dominate ile değiştirmeleri sonucunda Camarilla içinde yer bulmaya başlamışlardır. ( Disiplinlere sonra değineceğiz.)
    Nosferatu Klanı: Lağım Fareleri olarak da bilinirler, Kabil tarafından ‘’içinin kötülü dışına vursun’’ tadında bir lanet alarak tamamen yaratığımsı bir görünüme sahiplerdir. Bir Nosferatu’nun mortallar tarafından görülmesi bir masquerade ihlalidir. Eğer ki karakteriniz ilk defa bir nosferatu görüyorsa ST’niz size kendini tutabilmeniz için genellikle zar attırır.

    Ravnos Klanı: Çingeneler gibi göçebe yaşayan klandır. Tam bir suç makinesi ve kural bozucu olarak kabul edilir ve bundan genellikle zevk alırlar. Bağımsız bir klan olmakla birlikte, grupların bölgelerine girmekten çekince duymazlar.

    Toreador Klanı: Eğlence, sanat düşkünü klandır. Genellikle entel olarak tabir edilmekle birlikte mortallar arasında kendini en rahat gizleyebilen klan olarak kabul edilir. insanlarla iletişim kurma yetenekleri oldukça yüksektir.

    Tremere Klanı: Büyücü, warlock olarak adlandırılan Klandır. Antideluvian soyu olmamakla birlikte Tremere Klanının hikayesi şöyledir. Aslında büyücü olan bu grup söylentilere göre Salubri Klanı’nın antideluvian’ının torporda (Kış uykusu diyebiliriz eğer ki vampir kendi isteği ile torpora girmişse, diğer bir adlandırması ise kalbe kazık yenmesi durumunda vampir’in etkisiz kalma halidir.) bularak üstünde kendisini ölümsüz yapacak bir dizi büyü ritüeli uygular, sonunda büyüye katılanların hepsi ölür ve büyü gücünü kaybeder. (WoD evreninde büyücüler avatarları aracılığı ile büyü yaptıkları için öldükleri zaman avatarları kaybolur) Sonrasında Salubri Antideluvian’ın Tremere (kişi) tarafından diableri edildiği idda edilir. (diableri: bir vampir in kanın tamamının başka bir vampir tarafından emilmesi ile ruhununda diğer vampir e geçmesi yöntemidir. Çok tehlikeli olmakla birlikte diableri edene diableri edilenin güçlerini kazanma şansı verirken, diableri edilenede yeni bir vücud elde etme şansı verir. Diableri; Camarilla içinde yasaktır.) Tremere Klanı kan büyüsünü geliştirir ve ustalaşır. Oyunda en korkulan klan olma ihtimali oldukça yüksektir. Bu sebeplerden dolayı Salubri klanı yok olmuş, Tzimisce ile arasında da kan davası bulunmaktadır. Bunun sebebi ise yine dark ages döneminde özellikle tzimisce, nosferatu ve gangrel vampirler üzerinde yaptıkları deneylerler gargoyle yaratmayı başarmalarıdır. Sonradan vampir olmaları ve bir antideluvian’ı yok etmeleri sebebi ile oldukça sıkı bir klan yapılanması olan tremere da, her embrace edilen yeni vampir özel bir ritüelle tremere yönetici grubu olan circle ve kendi sire (dönüştürücüsü)’ına kan bağı ile bağlanır. ( Kan bağı gibi mekanikleri sonra anlatacağım.)

    Tzimisce Klanı: Şekil değiştirici olarak bilinen klandır. Noferatunun aksine yaratık görünüşleri ilk dönüşmelerinde gelmiştir. Ete ve kemiğe şekil verebilecek ve dark ages döneminde dünya üzerinde büyük etkileri olan klandır. Kont Dracula cannon olarak bir Tzimisce’dir.

    Ventrue Klanı: Mavi kanlı klanımız. Yönetici elitleri seçerek dönüştüren, vampirliği bir lanet değil bir bahşetme olarak gören klandır. Bu klan yüz yıllar boyunca, kralları, lordları, padişahları embrace etmeleri sebebi ile mavi kan lakabını almışlardır. Günümüzde, potansiyel sahibi, kişilerle birlikte devletler içinde büyük yerleri sahip kişileri embrace etmektedirler. Kendi klanlarını korumak ve klandaşlarını belli noktalara getirmek amacıyla gizli toplulukları dahi bulunmaktadır. Camarilla’da yönetici olarak gözükmektedirler.
    8 ...
  1. henüz yorum girilmemiş
© 2025 uludağ sözlük