nazım oratoryosu

entry18 galeri
    7.
  1. fazıl say'ın bestelemiş olduğu, 2005 tarihinde aspendos antik tiyotro gösteriminin dvd haline yayınlandığı, nutuk tutulmalarına yol açan oratoryo.
    bir sahne hayal edin ki önde 3 tane çocuk yanlarında genco erkal, onun yanında ibrahim yazıcı, zuhal olcay, güvenç dağüstün. arkada fazıl say, bilkent senfoni orkestrası ve devlet çoksesli korosu.
    birinci bölüm başlıyor.
    gençlikte
    -üç selvi- çok sesli koroyla ve baritonla etkileyici bir giriş yapılıyor.
    -açların gözbebekleri- şiirin duygusunu tam anlamıyla yansıtan orkestra.
    -kerem gibi- işte genco erkal'ın ilk çıkışı, aspendos kurşun gibi ağır.
    ikici bölüm; "hapishanede"
    -dizboyu karlı bir gece- nefesin kesildiği ilk anlar
    -pazar- nazım'ın en meşhur şiiri belki de, bir bariton sesinden "bahtiyarım"
    -ben içeri düştüğümden beri- genco erkal'ın ve konserin doruk noktası bence, "onlar ki." kısaca anlatmak mümkün değil, keşke herkese izletilebilse, gerisi laf-ı güzaf.
    -yatar bursa kalesinde-
    üçüncü bölüm; "insan üzerine"
    -hapisten çıktıktan sonra- uzun ve soluksuz bir devam. "kıpr kıpır kıpırdıyor"
    -kız çocuğu- çocuk vokal kansu tanca'nın ağlatan bölümü. "büyümez ölü çocuklar" dikkat edilmesi gerekense, genco erkal'ın mimikleri, "göze görünmez ölüler" derken.
    -hiroşima- zuhal olcay'ın ilk şarkısı.
    -nereden gelip, nereye gidiyoruz-
    dördüncü bölüm; "memleket üzerine"
    -vatan haini- en hırslandıran bölüm sanırım, bağırası geliyor izlerken, o kalabalığın arasında olup, ayakta alkışlayası.
    -şehitler-
    -davet- güvenç dağüstün'ün tek başına "bu hasret bizim" sesi.
    -memleketim- zuhal olcay'ın önde, bütün koro tarafından hep bir ağızda söylenen beste.
    final
    -yaşamaya dair- herkes ayakta, koro, solistler tek bir ağızdan
    "yaşadım diyebilmen için, için."

    izlemek için ne kadar geç kalmışım.
    3 ...
  1. henüz yorum girilmemiş
© 2025 uludağ sözlük