Eşeğe altın semer yaptırsanız da eşek eşektir.
insanın dini bir veya etnik bir sembol takması onu o değerleri savunduğu anlamına başka insanların nazarında (örn; kendim) gelmez.
insan bir kutsal değere (din veya kimlik) aidiyet ölçüsüne, o değerlere uygun davranıyor mu, o değerleri başka insanların gözünde yücelten iyi işler hareketler faydalı bir davranış içinde mi diye bakarak öyle karar veririz.
Mesela; apo denen kişinin boynuna barış simgesi diye zeytin dalı takması onu hümanist barışçıl bir insan yapmaz.
Nüfus cüzdanında müslüman yazan, boynunda haç olan insan için ille de bir şey demek gerekirse kimlik bunalımı kişilik çatışması yaşayan biri demek daha doğrusudur ki bunu bile demek nezaketen ayıp olur.
Kişileri eleştirecek tek bir şey vardır, başka insanlara doğaya yaşam döngüsüne nasıl davrandığıdır.
Çünkü; davranışlar herkesi etkiler ilgilendirir.