annabell lee

entry213 galeri
    129.
  1. cevab veremediklerinde adının altına koşanların sevemediği yazar. sevin lan. tanırım, iyi çocuktur*.

    ateistler ikiye ayrılır; ama bacaklarından değil. ilki ailesine, çevresinde, otoriteye, dine tepkiden anlamadan, dinlemeden, bil-meden ''ben ateistim ulan'' diyen, 20'li yaşların ortalarında protesto pili bitip hidayete eren, geleceğin hacı adayı tıfıl; diğeri de belki yola başlarken ilkiyle aynı sebepten bile olabilen ama bu işi sindirip, bilinç-li bir şekilde herhangi bir yaratıcıyı kabul etmeyen ateisttir.

    allah'ın, tanrı'nın, ahura mazda'nın, ra'nın, osiris'in, yehova'nın, siva'nın, visnu'nun, kali'nin, brahma'nın, odin'in, thor'un, kukulkan'ın, zeus'un, allatu'nun(ha bak bu allah'ın etimolojik kökeni), jah'ın, sedna'nın, tengri'nin varlığına i-nan-maz(bil-mez).

    ya ne yapar? (isterse)kendince inanmama sebeplerini insanlarla paylaşır, size hak olduğu kadar hakkı olan tebliğ eder. aynen sizin gibi. koreli, abd'li bir evangelist hristiyan misyon-er gibi. badem bıyıklı kolormatik nur neferi gibi misyon(görev) olarak bunu seçmiş de olabilir, kabuğuna çekilip marangozluk da yapabilir. ha de ki azılı bir misyoner gibi neye inanmadığını, kendisine nelerin saçma geldiğini insanlarla paylaştı. ne var bunda? sizden eksik mi kromozomu, yoksa dinsiz diye daha az vergi veriyor da daha az konuşması mı lazım?

    beyoğlu 6. noteri ayan beyan'dan vekaletim var, annabell lee'nin avukatıyım ve sizinle uğraşırım arkadaşım. zorunuza giden allaha inanmaması, evet ama bunun için, hatırınız için yapabileceği bir şey de yok maalesef. inançsızlığının nedenlerini açıklaması, aklına yatmayan noktaları insanlarla paylaşması size veya kimseye saygısızlık değildir.

    saygısaygısaygısaygısaygısaygısaygısaygısaygısaygısaygısaygısaygısaygısaygısaygısaygısaygısaygısaygısaygısaygısaygısaygısaygı

    ne lan bu saygı terörü. bunu diyerek herkesi sindirdiniz. hakaretle saygısızlık aynı değildir. saygı, kendinizden üstün gördüğünüz kişi ve makamlara yaptığın veya yapmadığın atraksiyonlardır. e haliyle sizi kendisinden üstün görmediğinden, aranızda olması gereken anlamak istediğiniz anlamda saygı değil; dengedir, eşitliktir, hakaretsizliktir(buna ne denir bilemedim).

    adanalı dolmuş şoförü oruçlu ağzıyla allaha küfreder; çünkü en azından küfredilebilecek bir allah'ın varlığına inanır, ama ateist allahın olduğuna inanmaz ki küfretsin. bu ''inanmaz'' lafı da yanlış. aslı bil-mez olmalı. bilebildiği bilgilere göre allah yoktur. bu kadar basit. bu küfür değildir, hakaret değildir, there is no spoon değildir. zaten ortada spoon yoktur.

    yoldan ıslık çalarak geçen birine, (varsayalım) ''ben zulla'ya inanıyorum, kainatı o yarattı, bu düzen sahipsiz olabilir mi ey zafir'' deyip, ispatlamayı da bu garibana ihale etmektir yapılan. iyi misiniz, mübarek gün ne içtiniz? iddia sizin, iman sizin, cennet sizin, hatta sokaklar sizin.

    cehennem ve şarap da bizim. bari baskının, şiddetin hakim ol(a)madığı sanal dünyayı bize bırakın. sokakta bu konuşmanın sonuna kadar sabredebilecek kaç mü'min ve mü'mine var?

    dininizin kendilerince hatalarının söylenmesi sizi incitiyorsa şunu düşünün: şu an uğruna canınızı verebileceğiniz dininizi, bu dine inanmaya başlayan ilk atalarınıza tebliğ edenlerin yaptığı neydi? şaman, zerdüşt veya hristiyan olan büyük dedelerinize ya kılıçla ya postla gelen arap misyoner, öncelikle eski gök tengrinizi, ahura mazdanızı, rabbinizi eleştirdi, küfretti, yıktı ve yerine belki cebren, belki hile ile, belki de tatlı dille atalarınızın yüreğinize allah'ı, islam'ı yerleştirdi. siz de seç(e)meden devam ediyorsunuz.

    muhammed bin abdullah dinini kureyş'e tebliğ ederken, mekkelilerin inançlarına yaptığı saygısızlık değil miydi? adamların inançlarına küfretmemiş mi oldu? size yanlış gelse de adamlar putlarla sembolize edilen görünmezlere tapıyorlardı. o ne kadar saygısızlık değil de hak ise bu da o kadar haktır. hem de kılıçsız, kansız ve sadece yazı ile, dil ile.

    ateistlikle kız, erkek de düşmez, düşenler kaşa, göze, dile, muhabbete, paraya düşer. ya hepsine, ya birkaçına, ya birine. onun da dinine imanına bakılmaz. kendinizi kandırmayın. zaten ''toplumumumuzuuun yüzdee doksaaaan dokuzuuu müslümaaan'' olduğundan, istatistiki olarak kim uğraşır %1'lik azınlığın yarısı olan karşı cinsle?

    -aii atecaan, dimek dinsizsiin. edeleli kollarınla sar beni, sevüşesim geldi..
    +hemen feriştahh. ~bunu yiyen var mı
    ~
    ...

    varsayalım ''tanrı iyi bir tanrı olsaydı, cehennemde yakmak için kul yaratmazdı'' yazdı bir başlığa. yaz altına ''bu düşünce saçmadır, doğrusu bu-dur'' diye. ne gelir adının altında ağlarsın benim zülfü siyahım. ''buda'' gelir, nirvana geçer ağlama*. isim altları dolmuş ''şu başlıkta bunu diyen yazar''larla. demesen millet görmüyor mu? bu yaftalama sevdasıyla kime zarar verebilmişsiniz?

    şu isim altlarında doğumgünü kutlayın, kaşın gözün negzel deyin, zirve dedikoduları yapın, kakara kikiri yapın vq. buralar resmen herkese açık olsa da evdir, hanedir bir nevi. ayakkabıyla girmeyin, halıya işemeyin yahu. ne gelir de ''ey cemaat-i müslimiynn! bu var ya buu, bu kafirr var yaa, dinime küfrettii'' dersiniz?

    ya mesaj atın derdini sorun, vardır illa ki birbirinizden öğreneceğiniz 2 çift laf; ya da gidin direk yazdığının altına formata uydurup, sanki ona cevab vermiyomuş gibi eller cepte ıslık çalıp havaya bakarak cevabını verin. merak etmeyin yukarılardaki entariyi refere ediyor diye silen olmaz; bire bir, isim vererek, hakaret ederek, abartarak cevab vermedikten sonra.

    mektubuma son verirken kulağını çınlattığınız ebeme selam ederim.

    imansız, akılla ve bunun acı-tatlı sızısıyla dolu bir hayat dileğiyle.
    7 ...