Birincisi; kuranı eksik gören yok. Peygamberimizin kuranı tebyin etme görevi de vardı.
ikincisi; kültür ve sünnet farklı şeylerdir. Cübbe ve sarığa devam(!)
Üçüncüsü ; (O peygamberleri) apaçık belgeler ve kitaplarla gönderdik. insanlara, kendilerine indirileni açıklaman ve onların da (üzerinde) düşünmeleri için sana bu Kur’an’ı indirdik. (nahl suresi 44.ayet)
... Kendilerine indirileni açıklaman(tebyin görevi) ve onların düşünmeleri için... Eeee kardeş şimdi ben açıklananı nasıl bileceğim?
hırsızlık yapan erkek ve hırsızlık yapan kadının, yaptıklarına karşılık allah'tan bir ceza olarak ellerini kesin allah izzet ve hikmet sahibidir" maide suresi 38.ayet.
bu ayette ellerini kesin diyor hangi elini veyahut nereye kadar kesileceği yok. el'in dirsek veya omuza kadar olan kısımları kapsayan manalarıda var arapça'da. şimdi sen hadis, sünnet olmadan bu ayetin hükmünü nasıl uygulayacaksın?
(bkz: mutlakın takyidi)
ahzab suresi 21.ayet: "andolsun, allah’ın resûlünde sizin için; allah’a ve ahiret gününe kavuşmayı uman, allah’ı çok zikreden kimseler için güzel bir örnek vardır." bu ayeti nasıl açıklayacaksınız? şimdi ben peygamber efendimizden gelen güzel örnekleri nasıl bilebileceğim?
Bakın hadisleri kuran çerçevesinde inceleyince zıt olanlar zaten kabul edilmez çünkü peygamberimiz, zaten kurana zıt konuşmaz.
Ayrıca bu, hadis Müslümanı kuran Müslümanı, ayrıştırmanız akla zarar.