Bu tarikat şeyhlerinin ve diyanet imamlarının cevabı.
Dua: Bir kulun ihtiyaçlarını ve istikbalini kazanmak için Allah a aciziyetini bildirmesidir.
insanlar ihtiyaçlarını gidermek ve korktuğundan emin olmak için ( can, mal ve namus güvenliği için) dua ederler. Peki Allah tüm bunları sağlamak için sadece bana dua mı edin diyor?
Kur an ne için inmiş, peygamber ve arkadaşları ne için savaşmış; ebucehil dinin ibadet bölünü kabul edip neden siyaset bölümünü reddetmiş?
Allah ın indirdiği hükümleri( iktisat ve hukuku) ayaklarının altına alıpta ellerini Allah a açan adam kadar ahmak birisi var mıdır?
Kur an da adil bir gelir dağılımı için nahl 71, tevbe 72, haşr 7 gibi ayetler inmiş ama müslümanlar bu ayetlerin hükmünün derdine düşmeyip direkt uyanıklığa kaçıyor, bireyselcilik yapıyor.
Yine can, mal ve namus güvenliği için had cezaları olduğu halde müslüman bu hükümlerin uygulanmasının derdine düşmeyip ayrıcalıklı dualar ediyor.
Bunları çoğaltmak mümkün. Bugün islam dunyasının kıçında ne kadar iri kazık varsa bunun tek nedeni " kur an a sırt dönüp, Allah a el açan din anlayışı" n dan kaynaklanıyor.
Lakin yine de bu konu hakkında ki hadise bakalım;
Bir müslüman Allah a dua ettiği zaman Allah o kula 3 şekil de karşılık verir.
1. Kulun isteğini yerine getirmez lakin başına gelecek bir belayı kaldırır ya da hafifletir.
2. Kulun isteğini yerine getirmez lakin duasını salih amel olarak yazıp ahirette mukafatlandırır.
3. Kulun duasını aynen yerine getirir.
Emevilerin yönetimiyle birlikte islam laikleştirilerek günümüze yolunmuş bir kuş misali bırakılarak getiril
miştir. Bu nedenden dolayı da Allah ın sistemle indirdiği nimetler ve haklar zengin ve güçlülerin teleline geçmiştir. Ortaya sorunlar yumağı çıkınca da tarikatlar yoluyla insana zulmu ve haksızlığı sevdirme metodları uygulanmış.
Dua en son çaredir.
Aynen islam iktisadında gelir dağılımını sağlamak için zekatın ve sadakanın en son çare olması gerektiği gibi.
Bekârların oruç tutması da en son çaredir. Gençler bekârken, güçlünün ve zenginin, 2., 3. Kadına göz koyması gibi.
" Komşusu açken tok yatan bizden değildir" hadisine göre cinsel istek ve eş sahibi olmak bir açlık değil galiba! Alimler böyle bakmadığına göre...