insanlar bu ikisinden birine inanabilir ama hiç kimseyi kendileri gibi bu insanların yolundan gitmeye ve kendileri gibi ona inanmasina her ne kosulda ve her nerede olsun zorlayamazlar. Ve ikisi de insanlara zorla dayatilamaz. Bu bir karsilastirmaysa ikisinin de inancsal anlamda hic bir farki yoktur. isteyen beni de peygamberi yapabilir. Baskasini da. Herkes neye inanacaksa inanır. Yani inançsal anlamda ikisinin de evrensel düzeyde diger hicbir inanctan daha fazla saygiyi hakettigi kabul edilemez. Türksen ataturk arapsan muhammed demek artik globallesen dunyada evrensel degerler acisindan bir anlam ifade etmemektedir. Ve zaten ataturkun bilime bakin demesi turkler icin en dogrusunun evrensel bir bilgi birikim butunlugu olan bilime bakmasi gerektigini gostermektedir. Yani ataturk türkler için muhammedden onde olmalidir denemez. Cunku hangi inancin bilime daha yakin oldugu bilinemez. Ama tabi bunlar ataturkun yolundan gitmeyi secenler icin boyle. Muhammed ise kurana bakin demektedir. Yani muhammedin yolundan gidenler icin kuran bilimin ta kendisidir. Kuranin bilimle uyusmamasi da kuranin yanlis oldugunu gostermeyecektir cunku bilim denilen sey de uzun vadede bir varsayim ve insanlarin sinirlariyla olusturdugu sınırlı gercekliktir. Yani kuranin bilimle uyusmamasi hic bir sekilde muhammedin yolundan gidenleri ilgilendirmemektedir. bu iki insan iki ayri millete gonderilmis gibi dusunuyorsak birinin bakmasi gereken bilim digerinin ki ise kuran diyorsak bu iki insan da onun yolundan gidenleri hayatlarini nasil yasamalari gerektigi konusunda ilk planda ilgilendirmemektedir. Ama hakikat ikisinden de cok farkli olabilir. Ki zaten hz. Ön eki de kimseyi peygamber yapmaz burada da atatürkü muhammedle kiyaslamaktan oturu bir kisa beyin kandirmacasi yapilmis. Ama bunun verecegi esas ders insanlar peygamber gormek istediklerini peygamber gorurler ve bunda ozgurdurler.