Gerçekleşmesi ihtimal olan şeydir. zira şüpheyi düşünmek ile doğrulamak apayrı şeylerdir.
iman etmek: kalben tasdik etmektir. küfür de ancak kalben reddetmekle olur.
nitekim şüpheyi insana doğru yolu bulabilmesi için cenâb-ı hak vermiştir. örneğin; insan ahiret olmasaydı nasıl olurdu? diye şüphe edebilir. araştırmasının sonucunda ise ahiret olmazsa gerçek bir adaletin olmayacağı, insanların yok olma korkusundan yaşamından zevk alamayacağını(özellikle çocukların) ve izzetli ve azametli birisinin verdiği sözü mutlaka tutacağını ve imtihanı kazanması sonucunda mükafatlantırıcağını anlar ve imanını kuvvetlendirmiş olur.
evet, inkar etmemek başkadır, imân etmek bütün bütün başkadır. (bediüzzaman said nursî)