nokta dedim ama madem bel altı vuruluyor, madem şahsıma beyinsiz deniliyor biraz da ben açayım o zaman ağzımı.
ilk önce emir kusturica'nın bahsi geçen telefon görüşmesini yapıp yapmadığı meçhuldur. bu bir iftira da olabilir. jncelikle bol keseden sallamak yerine bu sözlerinin doğru olduğunu gösteren bir transcript, bir haber ya da videonun kendisini buraya koymak zorundasınız. yoksa ben de çıkarım akustikcinayet isimli uludağ sözlük yazarı (ki kendisini beyinsiz gibi kuyruk acısı dolu bir sıfatla tabir etmeden gayet sakin, gözlerim kanlanmamış bir şekilde tarif ederim) bir gün bir telefon konuşmasında esasında ırak'ta hiç insan ölmemiştir dedi, derim. sonra da bunun üzerinden acayip bir yazı döşerim. koy belgeni, lafımı geri alayım.
ikincisi ise şudur ki, emir kusturica sırptır, boşnak ya da arnavut filan değil, müslüman da değildir. bu yüzden savaş olmamıştır dediği zaman müslümanları savunması zaten beklenilemez. türkiye'de kurtuluş savaşı sırasında doğu cephesindeki çatışmalarda, kürtlerle ermeniler savaşırken bir sürü ermeni ve kürt öldü. bunu türkiye ne zaman kabul etti? türkiye ne zaman kabul edebilir böyle bir şeyi. ey hazımsız sözlükçü sen ne zaman kabul edebileceksin orda dökülenin de kan olduğunu? sadece senin dindaşının, ırkdaşının kanı döküldüğü zaman mı değerli oluyor? istanbul'un fethi dediğin olaya, istanbul'un işgali de dendiğini kabul edebilir misin? edemezsin, çünkü o senin atan ve sana göre onun başkasının yurdu olan istanbul'u fethetmesinin çok haklı sebepleri vardı. aynen bundan yüz yıllar sonra belki başka bir ülkenin girip yok ettiği istanbul için kendince haklı sebeplerinin olacağı gibi. yavuz sultan selim zaliminin yok ettiği on binlerce çocuk çocuk değil miydi? kadın kadın değil miydi? osmanlının yakıp yıktığı şehirlerdekiler insan değil miydi? sen kendini emir kusturica'nın savaş yoktur lafını eleştirirken objektif sanarken en ala subjektiviteyi gerçekleştiriyorsun ve nezdinde hepiniz iğrenç insanlarsınız eğer bu kadar ön yargılıysanız.
emir kusturica şunu mu demeliydi "ah evet savaş çok kötü orada insanlar ölüyor. lütfen birbirinizi öldürmeyiiiin savaş çok kötü, kan akmasın insanlar ölmesin, kadınlar tecavüze uğramasın. çok teşekkür ederim, lütfen cafe latte alayım" ve bir savaştan prim yapan yönetmen daha doğup, cafe lattesini yudumlarken savaş adına hiçbir s.k yapmamış olacaktı. hiçbir çözüm sunmamış olacaktı. ırakta savaş var dendi, halen deniyor, kimin s.kinde. abd çok da s.kleyip abi haklısınız ya çıkıyoruz biz de arkadaşa bakmak için girmiştik mi diyecekler? aptal mısınız siz? savaş için "burada savaş var" demek bir çözüm müdür ulan? tibet'te çin insanların anasını avradını s.kti kalkıp orada katliam var diyen kaç ülke çıktı? sen dedin mi orada katliam var diye? denilince çin durdu mu? savaş var burada, savaş çok kötü diyen insan en samimiyetsiz vicdan mastürbatörüdür. sadece vicdanına otuzbir çektirip kendini tatmin etmeye çalışmaktadır. savaşa karşı yapılabilecek en güzel şey onu görmezden gelmektir. askeri, insanı, herkesi. orada savaşanlar o savaşları çıkaranlar değil, onu görüp ona katılmak isteyen, savaşı senin gibi ciddiye alan beyinsizlerdir. o beyinsizler savaşın çok önemli ve görülmesi gereken bir şey olduğunu düşünüp o savaşı çıkaran .rospu çocukları için savaşırlar ve onlar sayesinde savaşlar sürer gider. sen savaşı ciddiye aldıkça, bir çok kişinin daha kanını akıtacaksın. sen savaş filmlerinin olmasını istedikçe, daha çok vietnam filmleri çekilecek. savaş filmi izleyip de izlerken "vah be neler olmuş görüyor musun" diye içlenen adam, savaşa içlenen bir barış gönüllüsü müdür yoksa kandan haz duyan vicdan mastürbatörü müdür? gözyaşlarınız sahte, izlediğiniz kan hoşunuza gidiyor her insan gibi. onu görmek istemeyen insanları da kendi küçük beyninizle yargılıyorsunuz. kafanıza martı s.çsın.
emir kusturica eğer savaş yoktur demişse bile güzel demiştir. osmanlı'nın birbirine karıştırdığı balkanlarda, bizim atalarımızın bir suçu varken, ben görmüyorum savaşla ilgilenmiyorum demek babayiğitliktir. savaş var ordayı herkes diyebiliyor, sizin gibi üzüm t.şşaklılar da diyebilirler, o savaşla t.şşak geçmek herkesin harcı değildir. önce bir emir kusturica ol da o zaman eleştir kusturica'yı.
ayrıyeten tarihsel olayların şekli ayni renkleri farklıdır. ermeni-kürt sorunlarının görmezden gelinmesiyle, müslüman balkanlarla empati kurma arasındaki iğrenç samimiyetsizlik arasında bağ kurmak hiç abes değil aksine gayet de cuk diye oturan bir bağlamdır. samimiyetsizliğinize s.çayım.