şems i tebrizi

entry314 galeri video1
    283.
  1. şimdi ilmin ve irfanın içinde homoseksüellik bilinir. üstat ile öğrenci arasındaki ilişki bir seviyede homoseksüeldir, usta öğrencinin ateşine ateş, kanına kan kattığı için burada bir eşleşme olur. aynı mesele sokrates ve platon arasında da manevi yollarca cereyan ediyordu.

    manevi açıdan cinsel birlikteliğe benzer bir durum zaten duygu ve zihin seviyelerinde bedenlerin bütünleşmesi, tek vücut olmak ile ilahi aşkınlığa ermektir. bu mesele zaten imgelemle bile olabilir. buna tantra'da jnana mudra da derler ki bunun ardında nice hikmetler vardır. zihinlerin sevişmesini ele alırsanız zihnin cinsiyetsiz olması daha evladır ama cinsel bir aşk ve çekim de duyar zihinler. ruh zaten cinsiyetten arı bir parçadır insan bütünlüğünde ama ruhlar da birleşir ve birbirine çekim duyar.

    böylece güçler de bir araya gelir.

    en bir nihayetinde ilim meydanlarında hakikat namına bütün konyayı karşılarına alan bu ikiliye paralel olarak spartalı savaşçıların yetiştirilmesini de ele alabiliriz. spartalı savaşçılar yaşam ve savaşma güçlerini seferlerde birbirleriyle cinsel ilişki yaşayarak da besliyorlardı. ama bu adamlar biraz da manevi yani, eşçinsel olsalar bile suç değil ki... gılman ve nurilik edebinden geçmişlerdir bir boyutta.
    0 ...