tanrı inancı

entry26 galeri
    9.
  1. her canlı ve tür yaşamının korunma altına alınmasını ister. bu, evrimin canlı dna'sına işlenmiş gizli kodudur ki biz buna içgüdü diyoruz.

    korku bir içgüdüdür, ölmenizi engelleyebilir.
    sevgi bir içgüdüdür, başkalarını öldürmenizi engeller.

    bu, her gücün üstünde başka bir gücün varlığını gerektirir. evrende mutlak olmadığından dolayı, mutlağı insan yaratmalıdır ki bu üst üste binmiş güçlerin en tepesinde tanımlanmış bir güç olsun. işte bu tanrı betimlemesidir. kısacası hiyerarşi, hiyerarşi sözcük kökeni olarak, tanrı düzeni ya da kutsal düzen demektir. en tepede tanrı bulunur. sonrasının güç dağılımı, zamanında peygamberler, halifeler, krallar ve sultanlar tarafından kullanılmıştır. günümüzde ise tanrıdan sonraki güç din adamları ile siyasiler arasında bölüşülüyor.

    üstün güç, alt güçleri yönlendirmek, onları korumak ve gerekirse cezalandırma yetkisine sahiptir.

    inanç, insanın öncelikleri sıralamasında başta gelir. zira inanmak, yaşamının garantisidir. inanmak öznel bilgidir ve inanç insandan insana değişiklik gösterir.

    temelde üç inanç vardır:
    1) tanrı inancı.
    2) tanrısızlık inancı.
    3) kamutanrıcılık. kamutanrıcılık ya da eşdeyişiyle panteizm, bir cevhere inanır ama buna tanrı demez.

    tanrı inancı, canlının ayakta kalması için biçilmiş kaftandır. canlı, içgüdüsel olarak, ölmek istemez, öleceğini bilir ama öldükten sonra da yaşayacağını bilmek onu rahatlatır.

    her canlı bencildir, "ben nasıl ölebilirim yahu? ilahi" bencilliği. evrenin merkezindedir kendisi, nasıl ölebilir? çocukcadır, çocuklar için idealdir. çocukların dünyasının mihenk taşı, çizgi filmlerde görürsünüz bir balyoz ile kafasına vurulan ördek, kanlar içinde ölmez. biraz sersemler ve ruhu bulutlara yükselir. bu hali ile ölümü, çocuklara anlatması güzeldir. kandırmaca ama olsun. toprak olacaksın ve ötesi yok dense çocuk ne eder kimbilir. babası ölen bir çocuğa, "o şimdi bizi izliyor" demek güzeldir, "baban öldü gitti, toprağa karıştı" gerçektir ama çocuğa anlatılamaz.

    işte bu kandırmacalar içinde büyüyen çocuk, çocukluğa devam ettiğinde tanrının korumasında olduğuna inanır. iyi şeyler yap, tanrı da seni gözetsin. çok riyakar ama olsun istenileni yapıyor mu biz ona bakalım.

    cennet-cehennem de aynı mantık üzerine kurulmuştur. tanrının gözüne gir cenneti al. inanç bunu tefekkür ile yaptığını ileri sürse de bu 100 insan evladından sadece birkaçında görülen bir yetenektir. o yüzden inanan insanların çoğunluğunun temelinde bencillik yatar. "ben ölemem, çünkü bennn!!" derler, yaptıkları içgüdüseldir, korkar, tanrıdan, sever tanrıdan. kendince sevemez, çıkarına uyarsa sever ya da korkar. zaman zaman gerçek korku ile yüzleşmek zorunda kalır. işte o an riyakarlığın dibine vurarak tanrıya sığınır, o korusun onu. zeus misali şimşekler yardırsın göklerden iblisin başına.

    bencillikte sınır tanımayan sıradan insan, bir de şeytan uydurmuştur ki bütün yaptıkları pislikleri ona atabilsin. şeytana uyduk bir kere, ben yapmadım, o yaptırdı. tanrı, acaba denetleyemeyeceği bir şey yaratabilir mi? mutlak güce kim itaat etmez, şeytan etmemiş buyurur kur'an. zıvanadan nasıl çıkar bir yaratılmış. bu nasıl denetim, nasıl geleceği görmek. bunlar düşünülmez, pis şeytan, kaka! kötü bir şey yaparsam 10 milyon civarındaki bu haşatanlar yaptırmıştır. çok kötü bir şey yapmışsam 72 şeytan prensten biri bulaşmıştır. yoksa ben sütten çıkmış ak kaşıkım.

    imdi dedik ki tanrı en tepededir ve günümüzde ondan sonra siyasiler gelir. siyasiler de bu tanrı inancını o kadar güzel kullanırlar ki, çoğunluk olan tanrı inançlı insanın bencilliği ile beslenir. bana oy ver, ben de senin gibi inançlıyım, bencilim. ben dünyalığımı yapacağım, sen de cennete gideceksin, hadi bakalım bas mührü. bir baba şefkati ile çocuğa istediğini yaptırır. ne de olsa çocuk öteki alemde sevdiği üç tekerlekli bisikletine kavuşacaktır, ha gayret, biraz daha sabır.

    derinek : yapılan yorumlar, bütün tek tanrılı yani 3 büyük din için geçerlidir. dolayısı ile; allah inancı, adonai inancı ve christo inancı başlıklarının içeriğinde de durabilir. ancak genelliği göz önüne alınarak buraya yazılmıştır. yazıyı, müslümanlar, yahudiler ve iseviler aynı oranda eksileyebilir, yerebilir, yerden yere vurabilir. her hakkı saklı falan değildir.
    2 ...