Evet gereklidir, nankörlük yapılan iyiliklere karşı kötü muamelede bulunmaktır peki senin yoktan yaratan yediren, içiren, giydiren, yaşatan yaratıcıyı tanımamak nedir ? Nankörlüktür tabi inanmayanlar toprağın altında ne kadar nankör olduklarını anlatacaklar.
Bugün insanlara ahlaksızca gelen bazı davranışlar dini olmayan insanlara yüzyıllar sonra yanlış gelmeyebilir tıpkı yüzsene önce livatacılık ahlaksızca görülürken bugünkü dinsizlere normal gelebilir yani ahlak anlayışı toplumun durumuna göre insanda değişiyor
Namus kavramı mesela kızının zina etmesine ses etmeyen babanın dedeleri bir asır önce bu durumu çok kötü karşılardı peki babaya neden bu durum normal, çünkü din ile alakası yok.
yani din değişmediği için ahlak kaideleri değişmez peki dini olmayanlar için ahlak nedir ? o devrin insanlarının olaylara verdiği en büyük tepki kadardır.
Bugün dinsiz bir adama göre hırsızlık kötü olması bilmem kaç asır sonra bunun hala kötü karşılanacağı anlamına gelmez tıpkı tıpkı livatacılığın, zinanın insanlara şimdi normal bir şey gelmesi gibi
Aslında dindar olmayanlarda ahlak algısı şöyle bozulduğunun kanaatindeyim.
bir misal vereyim zina fiilinin insanlara kademeli olarak nasıl normal karşılaştıldığını anlatayım öncelikle bir eşik noktası belirlerler o devrin insanlarının bundan aşağısına razı olmayacağını bilirler.
Bir kadının erkekle zina etmesine karşı gelen topluma önce tesettürlü bir kadınla bir erkeğin bir odada yalnız kalmasından ne çıkarki sonuçta zina yok derler
Ama tabi başı açık kadınla kalmamalılar diye bir eşik noktası oluştururlar çünkü toplum daha buna hazır değildir tepki verirler ve yapılmak istenen başarısız olur
Daha sonra toplum bunu kabul eder kadınla erkeğin bir arada çalışmasına yanlız kalmasına müsaade eder sonra kademeli onlarak bu eşik noktası aşağıya çekilir ve toplum gele gele livatacılığa kadar ikna edilir
Ancak son halde bile eşik noktaları vardır çünkü ahlaksızlığın sonu yoktur insan dustukce düşer derler ki biz pedofiliye karşıyız derler ama emin olun ki bu noktayı da ileride aşağı çekecekler.
Diyen olur ki "ne kadar abarttın" yüzyıl önceki adama da ileride ibnelik serbest olacak desen o da aynısını söylerdi.
Ahlak eğer din ile birlikte olmaz ise sürekli düşer çünkü insan meyledicidir ancak din ile ahlak bir olursa din değişmeği için o eşik noktasını asla aşağı çekemezler.
Ne zina doğru gelir, ne livatacılık ne de pedofili.
(Yazıyı okuyan dinsiz ise illaki bir kaç eşik noktasını kaybetmiştir yakında o olmasa bile torunları yeni eşik noktalarıyla karşılaşacaklardır)