yazılanların daha iyi anlaşılması için metinde geçen "nasibi" ifadesinin şii jargonunda "sünni" anlamında kullanıldığını ifade edeyim.
şiilerin dediklerini inandırıcı bulmak için geçerli sebepler şunlardır:
1- iddiaya kanıt olarak sunulan aktarımların sünni tarihçilerin eserlerinden alınmış olması.
2- mısır'dan gelen bir kaç bin isyancının, mekke ve medine gibi dünya fatihi sahabelerle dolu yerlerde halifeyi kırk gün kuşatma altında tutabilmelerinin, sahabelerin başını çektiği bölge insanların hiç değilse önemli bir kısmının desteği olmadan başarabilmelerinin akla yatkın olmaması.
3- halife seçildikten sonra her yere güç yetiştirebilen, cemel, nihavent, sıffin gibi mühim savaşları kazanabilen halife ali'nin muaviye'nin onca ısrarına ve karşı propagandasına rağmen halife osman'ın katillerinden tek bir kişiyi cezalandırmamış olması.
not: bazı şiiler "nasibi" kelimesi ile tüm sünnileri değil, ehl'i beyt düşmanlarını kastettiklerini söylemektedirler. yukarıdaki sayfada kendilerine nasibi denilen sünni tarihçiler de dahil olmak üzere, hiçbir sünni "ehl'i beyt düşmanlığı" ithamını kabul etmeyeceği için, sadece gelen itirazı aktarmakla yetiniyorum.