OĞUZLAR, AŞIRETLER VE SELAHATTiN
Oğuzlar Büyük SELÇUKLU devletini kuran aşiret. O zamanlar Türk denilmiyor, OĞUZ veya daha doğrusu bunlar "GUZZ" olarak adlandırılıyor. SELÇUKLU Sünnülüğü (esasen HANEFiLiĞi) kabulleniyor. Bunlara karşı direnen DEYLEMI BÜVEYLiLER(BUYiD) ya heteredoks veya Şii.
Kaynaklar Abbasiler'in ilk Döneminde Tebriz'in merkez olduğu geniş Bölgenin tımar sistemi ile EZIDI Arap Rawwadidler ailesine bırakıldığından bahseder. Çevre yoğun Kürt nüfusuna sahip olduğundan yeni katılımlarla bunlar iki yüz yıl içerisinde 10. Yüzyıla gelince tamamen Kürtleşirler.
Rawwadidler'in 11. Yüzyıldaki lideri Vahsudan b. Mamsan b. Abi'l-Haija idi. Bu dönemde Oğuzlar Azerbeycan'ı işgal ederler. Bu ilk gelenler Arslan isra'il in takipçileri olup Gazneli Mahmut tarafından Horasan'dan Sürgün edilen Oğuzlardı.
Düşmanları olan Hiristiyan Ermeni ve Gürcüler yanında Rival Şedadiler'e (Shaddadids) karşı kullanma umudu ile Vahsudan Oğuzlar'a kucak Açıyor ve hatta bir OĞUZ liderinin kızıylada evleniyor. Ancak zaman bu anarşik göçebelerden ( NOMAD) Güvenilir bir askeri kuvvet oluşmayacağını gösteriyor.
Oğuzlar Maragheh'i yağmalıyorlar ve büyük Sayıda HADHABANI Kürd'ünü katlediyorlar. Vahsudan Hadhabaniler ile işbirliği yaparak birçok OĞUZ liderini öldürüyor. Geriye kalanlar Van Gölü'nün güneyine çekilerek Hakkari Kürtler'nin topraklarına sığınıyorlar.
13. Yüzyıl biyograficisi ibn Khallikan Eyubi Sultan'ı Selahattin'in Hadhbani Kürt aşiretinden geldiğini söylemekte.
Sonraları SELÇUKLU Sultan'ı Tuğrul Azerbeycan'ın üstüne yürüyor Vahsudan oğlunu savaş esiri olarak vermeyi kabul ediyor. Sultan akabinde Shaddadid Başkent'i GANJA'ya yürüyor. Diğer bir çok ufak diynastesiyi (devletçilik) ele geçirdikten sonra Malazgirt ve Erzurum'a yöneliyor.
Malazgirt'i düşürmek Alparslan'a kalıyor. Alparslan Malazgirt'te Ermeni ve Kürtler'den de yardım alıyor.
Görüldüğü gibi tarihte tavırlarıyla birbirinden ayrışan değişik Kürt aşiretleri ile karşılaşıyoruz. Hadhbani ve Rawaddiler Oğuzlar ile savaşırken, sıkışan Oğuzlar'ı Hakkari Kürtler'i kabul ediyor.
Herşeyden önce birbirlerini kabullenemeyen Kürtler, Oğuzlar'ı kabullenebiliyor.
Bugün değişen ne?
Kendisi bir şey olamayan başkasını överek kendisine paye çıkarır. Bu belirleme Yavuz savunuculuğuna soyunan kimi Kürt "aydınının" konumunu açıklıyor olmalı.