"Fethullah Gulen'in yaptiklarini bastan asagi Turkiye'ye zararli bulabilirsiniz, ama Fethullah Gulen bu topraklarin kulturunu kullanarak ozgun bir konusma stili yaratti ve bu stil kitlelerin gundelik yasamlarina ozgun renkler katti, insanlari costurdu, aglatti. Gercek bir damari yakaladi. Fazıl Say ise hicbir gercek damari yakalayamadi. Sadece "protokol gereği" onemsendi. "Dahi piyanist" kontenjanini kullandi.
Benim gozumde Fethullah Gulen Fazil Say'dan kat kat daha buyuk bir sanatcidir. Ama bu sozumden yola cikarak hakkimda "bu adam Fethullahci" ya da "bu adam dinci" gibi sonuclara varilmasi da komik olur tabii ki. Fethullahci degilim, Fethullahciligin herhangi bir bicimine egilimim yok, yeri geldiginde Fethullahcilikla ve Fethullah Gulen'le dalgami da gecmesini bilirim. Burada anlatmak istedigim sey sadece Fethullah Gulen'in halkini tanidigi, halkinin nabzini tutabildigi, Fazil Say'in ise halkina yabanci oldugu. Ama Fazıl Say'ın "halkina yabanci bir aydin" oldugunu da dusunmuyorum, cunku Fazil Say'in bir aydin oldugunu dusunmuyorum. Halkina yabanci aydin ornegi ariyorsanız en mukemmel ornek Orhan Pamuk'tur. Gercek bir aydindir, ama diger taraftan gercekten de halkina yabancidir."