öncelikle eksini gömdüm cahil ve copy pasteci ateist ergen kardeşim.
neden mi? madde madde gidelim,
tanrı'nın en üstün olduğu savı her dinde mutlak surette vardır bu geçişkenlik değildir ilkten sıçtın, bunu geçtik.
zerdüşt avesta'ya göre 30'lu yaşlarda peygamber olmuş biridir.
din denilen şey sosyal bir taban oluşturur. kıble ve ya başlangıç noktası edinmek de bir geçişkenlik değil, toplumsal yasanın gereğidir.
mirac hikayesi ise islam'ın kzueye yayılmasından sonra bir şekilde rivayet kültürü ile islam'dan zannedilen bir husustur yani hurafedir, (bkz: israil balcı isra ve miraç)
zaten bugün ki islami anlayışı en çok etkileyen din zerdüştlük olmuştur. bakın anlayış dedim, islam'ın kendisi bizzat özü değil.
dolayısı ile bir şeyin tarihini adam akıllı okumadan araştırmadan ahanda çalıntı diyemezsiniz.
şu da var ki kur'an kendini geçmiş şeriatların ve dinlerin tamamlayıcısı ve tasdik edicisi olarak görüyor. tevhide vurgu yapıyor. yksa bugün bildiğimiz şekli ile namazı orucu her bir şeyi mekkeli müşrik araplarda uyguluyordu. aradaki tek fark tevhidin ikame edilmesidir.
geniş açıdan düşünün. din sosyal bilimin alanıdır aynı zamanda.