kurtcebe noyan

entry223 galeri
    99.
  1. rüşdünü ispat etmek diye bir deyim vardır çok şükür bilen bilir.

    iyi kötü yazdıklarımla dürüst olup nefret edeniyle-seveniyle herkes bilir ki Türkçüdür. Soyuyla sopuyla hiçbir derdi yoktur hiçbir devirde de olmamıştır.

    türkçü-turancı olan her genç adama diyorum ki bol bol okuyun. Bu fikriyatı doğru kavrayın ki insanlara doğru şekilde anlatın. Türkçüler hiçbir tarihte soy-kütük aramamıştır. çünkü kendinden emindir fikrinden de.

    --Atsız--
    Türkçülere yedi, hatta yirmi kuşak ilerisine kadar soy kütüğü arayan kimseler diye iftira ediliyor. Tatbik kaabiliyeti ve araştırma imkânı olmayan bu safsatalar ancak moskofçuların ve başka düşmanların uydurmasından ibarettir. Her zaman verdiğimiz örnekleri yine tekrarlayalım: En büyük Türkler’ den biri olan Yıldırım Bayazıd’ın anası Türk değildir. Hangi Türkçü onu Türklük kadrosundan çıkarmıştır veya çıkarabilir? istiklâl Marşı şairi Mehmet Akif’ in babası Arnavut, ülküsü de Türkçülüğe aykırı olan ümmetçilik olduğu halde hangi Türkçü Mehmed Akif için Türk değildir demiştir?

    Mesele Yıldırım Bayazıd veya Mehmed Akif kadar Türk olabilmektedir. Bir millette millî ruh yükseklerde olduğu zaman onların arasına karışan yabancıların hiçbir tesiri olmaz. Millî ruh, herhangi bir yabancılığı eritir. Fakat millî ruh arıklayınca, yabancılara karşı hayranlık başlayınca her şey allak-bullak olur. Milliyet inkâr edilir. insanlıkla hiçbir ilgisi olmayan çıkarcılar insaniyetçi kesiliverir.

    Ötüken, Ocak 1969, Sayı: 61
    --Atsız--

    --spoiler--
    Âkif, şair, vatanperver ve karakter adamı olmak bakımından mühimdir. Şairliğine kimse itiraz edemez. Onun oldukça bol manzum eserleri arasında öyle parçalar vardır ki Türk edebiyatı tarihinde ölmez mısralar arasına girmiştir.
    Vatanperverliği, tam ve tezatsız bir vatanperverliktir. Akif, sözle vatanperver olduğu halde fiille bunu tekzip edenlerden değildi. Vatanperverane şiirler yazdığı halde en sefil bir namert ve en rezil asker kaçağı hayatı yaşayanlar henüz aramızda bulunduğu için Akif’in vatanperverliği yüksek bir değer kazanır.
    Karakter adamı olmak bakımından ise Akif eşsizdir. O, daima bulunduğu kabın şeklini alan bir mayi veya cıvık bir halita değil; şeklini sıcakta, soğukta, borada, kasırgada muhafaza eden katı bir cisimdir.
    islamcı olmasını kusur diye öne sürüyorlar. islamcılık dünün en kuvvetli seciyesi ve en yüksek ülküsü idi. Bugünkü Türkçülük ne ise dünkü islamcılık da o idi. Esasen islamcılık Osmanlı Türklerinin milli mefküresiydi. On dördüncü asırdan beri Türklerden başka hiçbir Müslüman millet, ne Araplar, ne Acemler, ne de Hintliler islamcılık mefküresi gütmüş değillerdir. Bir Osmanlı şairi olan Akifte milli mefküre kemaline ermiş, fakat yeni bir milli mefkürenin doğuş zamanına rastladığı için geri ve aykırı görünmüştür.

    Mazide yaşayanların fikir ve mefküreleri bize aykırı gelse bile onları zaman ve mekan şartları içinde mütalea ettiğimiz zaman haklarını teslim etmemek küçüklüğüne düşmemeliyiz.

    Çanakkale şehitleri için yazdığı şiir kafidir. Başka söz istemez...
    Akif insandı, dönmedi ve öyle öldü.


    Hüseyin Nihal Atsız | (Kızılelma, 1947, Sayı: 9)
    --spoiler--
    0 ...
bu entry yorumlara kapalı.
© 2025 uludağ sözlük