öncelikle kutsal metinlerde geçen yaratılış, evren, doğa ile ilgili ayetlerin hiç biri bilimsel bilgi değeri taşımamaktadır. yani tanrı sizi x şeyden yarattıp, evreni şöyle yarattım derken o günkü toplumun bilimsel bilgi eksikliğini gidermemektedir. çünkü amacı bu değildir. amacı ,insanlara tek bir tanrının olduğunu ve bu tanrının bazı emirleri ve yasakları olduğunu hatırlatmaktır. tanrı bu hatırlatmayı yaparken o günkü toplumun evrene, yaşama ilişkin algısından hareket etmiştir.
yani gök 7 katlı derken kozmolojik bir bilgi verilmiyor. o günkü çoğu toplum 7 katlı evren modeline inanıyor. tanrı da bu algı üzerinden " 7 kat göğü de ,7 kat yeri de ben yarattım" diyor. fakat biz bu ayetleri okurken aa bak burada bilimsel bilgi veriliyor zihniyle okuyoruz. oysa tanrı evren 7 katlıdır, yer 7 katlıdır ,şurası şöyledir in bilgisini vermiyor. bunlara değinmiyor. neden ? çünkü amaç bu değil.
adem meselesi de böyledir. tanrı adem ve eşinden bahsediyor diye yer yüzünde adem ve eşinden başka insanlar yoktu diye düşünüyoruz. oysa tanrı, adem ve eşinden başka biri var mıydı yok muydu, başka başka kimseler de yaratıldı mı yaratılmadı mı mevzusuna hiç girmiyor. çünkü amacı bu değil adem ve eşi mevzusunun. sadece adem ve eşini alıp aden bahçesine yerleştiriyor burada bir süre konaklıyor bunlar. sonrası bildiğiniz gibi.
kur'anda ademin geçme sebebi de insanın biyolojik kökenine ışık tutmak değildir.adem ve havva kıssasının hemen yanında şeytan da vardır dikkat ederseniz. bu kıssa o günkü insanlara bir mesaj veriyor yani; "ey müşrikler bakın adem ve havva kıssasında şeytan onları nasıl kandırmıştı. allah adem ve eşine nice nimetler vermişti. şeytan gelip onları kandırdı ve kovuldular. size de allah nice nimetler verdi ama siz de şeytana uyup ona yönelmiyorsunuz " mesajını veriyor tanrı. amacı bu çünkü. insanlara ahlaki bir sorumluluk yüklemek ve tek tanrıya yönelmelerini istemek.
burada adem ve havvadan başka insanlardan bahsetmiyor diye sadece o ikisi vardı demek tamamen yorumdur. yani adem ve eşinden tüm insanlık türedi hikayesi subjektiftir. benim subjektif yorumum ise ; adem ve havva yada adı artık her neyse ; yaşadıkları zamanlarında, yaşadıkları toplumda öne çıkmış iki isimdir. yani tanrı nasıl ibrahim ve ailesini, lut ve ailesini kendi toplumlarından seçip öne çıkarmışsa ,adem ve ailesini de içinde yaşadıkları toplumdan seçip öne çıkartmış ve onların hikayesini kuranda anlatmış. adem ve eşinden hariç başka kimselerden neden bahsedilmiyor peki ? bun uen başında açıkladım. kuran kozmoloji, biyoloji kitabı değildir. o günkü insanlara bu kıssaların anlatılma sebebi o insanlara bilimsel bilgi verme amaçlı değil, onlara bir mesaj verme, akıllarını başlarına almaları için uyarma amacıyladır. bunu baştan zihninize kazıdığınızda tanrı niye başka insanlardan bahsetmemiş gibi soruların bir değeri kalmıyor.