sümük ü şerif

entry42 galeri video3
    24.
  1. size melekleri ve peygamberler’i rabler edinmenizi emretmez. siz müslüman olduktan sonra, size kafir olmayı mı emredecek?
    (bkz: ali imran suresi 80)

    o’nun elçileri arasında hiçbirini ayırt etmeyiz.
    (bkz: bakara suresi 285)

    (bkz: kehf 110.ayet) de ki: ben, yalnızca sizin gibi bir beşerim. (şu var ki) bana, ilâh´ınızın, sadece bir ilâh olduğu vahyolunuyor. artık her kim rabbine kavuşmayı umuyorsa, iyi iş yapsın ve rabbine ibadette hiçbir şeyi ortak koşmasın.

    (bkz: fussilet 6.ayet): de ki: ben de ancak sizin gibi bir insanım. bana ilâhınızın bir tek ilâh olduğu vahy olunuyor. artık o´na yönelin, o´ndan mağfiret dileyin. ortak koşanların vay haline!
    peygamberimiz kuran’da iki sıfatla anılır. birincisi “nebi” kelimesidir ve “haber getiren” manasındadır. kuran’da bu kelime, aynen farsça’dan dilimize geçen “peygamber” kelimesi gibi yalnız “allah’tan haber getiren insanlar” için kullanılmıştır. ikincisiyse “resul” kelimesidir ki türkçemiz’deki “elçi” kelimesinin karşılığıdır ve kuran’da peygamberler en çok bu kelimeyle anlatılırlar. bu kelime, aynı türkçe’deki gibi; hem allah’ın elçileri, hem diğer elçilikler için kullanılır. peygamberimiz’i ve diğer peygamberler’i tarif ederken kullanılan bu kelimeler peygamber’in nebi (haber getirici), resul (elçi) olduğunu gösterir. yani peygamber, allah’tan aldığı mesajı insanlara ileten kişidir, peygamber kendinden dine % 1 bile bir şey katamaz. o zaman din, allah ve peygamber ortak yapımı bir müessese olur. peygamberimiz’e gelen vahiy kuran’dır. bunun dışındaki bir hadis, bir mezhep izahı, birisinin içtihadı için “dinin bir hükmü veya bir bölümüdür” demek; allah’ın olan dini allah, peygamber ortaklığına veya allah, mezhep imamı, peygamber ortaklığına çevirmek olur. kısacası peygamber’i doğru yere oturtmak, dini doğru kavramanın bir şartıdır. peygamberimiz aldığı haberi (kuran’ı) insanlara iletmiştir. din, bu haberdir. elçilik (resullük), haber getiricilik (nebilik) bu mesajı (kuran’ı) insanlara ulaştırmaktır. allah’ın elçisi olmak çok büyük bir onurdur. peygamberimiz açısından düşünürsek, bir insanın milyarlarca insana öncülük etmesidir. ne yazık ki bazıları, kuran’dan anlaşılan bu peygamber tarifini yaptığımızda “siz peygamber’i çok basit görüyorsunuz” demektedirler.peygamberler hakkında aşırıya gitmek, sadece bir peygamber’i allah’ın oğlu ilan etmekle olmaz. yalnızca allah’ın olan dini hükümler oluşturma yetkisi; sünnet, hadis gibi süslü ve sözde peygambersever tavırlarla peygamber’e de veriliyorsa, o da dinde bir sapmadır.
    2 ...