Ifade edilmesi cok nazik olmamakla birlikte bir gercekliktir. Bu gercekligin sebebini turban takmayi istemis ya da kabul etmis kadinin zeki olmayacagi gibi onermelerde, ya da turban takan kadina okul okuma ya da buyuk sirketlerde calisma sansi verilmedigi gibi savunularda degil; turbanli kadinin bir parcasi oldugu cemaatin bizzat kendisinin kadindan basari beklememesinde aramak lazimdir. Islami sermayenin ulkemizde faaliyet gostermedigi is kolu yok gibi, Can Atakli'nin da belirttigi gibi universitede turbaniyla okuyabilmis olan kadinlar ornegin bu sirketlere ne kadar ragbet ediyorlar, ya da soz konusu sirketler bunyelerinde kilit noktalarda kadin calistirma konusuna nasil bakiyorlar? Ayrica turbanli bir kadinin sermayedar olmasi icin o kadinin ailesi disinda bir engel mi var? Tipki Ayse Ayata ile yapilip milliyette yayinlanmis soyleside bahsedildigi gibi neden "ornegin Kayserili bir Turbanli iskadinimiz yok?" . Muhafazakar, dindar, dinci, seriatci, cemaatci her ne ise * bu kesim kadinlarin basarisinin iyi bir es ve anne olmaktan, esini destekleyen bir yan figur olmaktan gectigi yonunde fikir birligi etmisken, turbanli kadinin basarili olamamasinin sucunu laik rejime baglamak cok tarafsiz bir davranis olmayacaktir.