tanrı mutlak iyi ve her şeye gücü yeten bir varlıksa kötülüğe engel olmamasının iki sebebi var olması lazımdır.
birincisi mutlak iyi bir varlıktan kötülük nasıl çıktı problemi.
ikincisi ise mutlak iyi bir varlığın var olan kötülüğe karşı koymamasının altında olan problem.
ikincisi adillik bunu gerektirir sınavdır falan denilerek geçilebilir ancak birinci soruya gelelim.
mutlak iyi kötülüğü nasıl var edebilir?
kötülüğü var eden birinin mutlak iyi olduğu söylenebilir mi?
bence söylenemez, iyilik gibi kötülük de var ve iyiliği var eden biri kötülüğü de var etmesi lazım. ( çünkü iyilik de kötülük de vardır ve varlık olarak ikisi de bir var edene ihtiyaç duyar)
işte sorun tanrının mutlak iyi olmasının sorunudur.
ayrıca nedensellikten yola çıkarsak her şeyin bir nedeni olduğu gibi kötülüğün de bir nedeni vardır ve ilk neden tanrı olduğu için kötülüğün de ilk nedeni tanrı olmak zorundadır.