aslında bu konu nereye kadar varıyor biliyor musun?
(bkz: takva).
yani mesele farkındalıktır ve totalde yalnızca doğruyu bulup (daha doğrusu kendine bir doğru seçip) onu konuşmaktır. eylemler geçmiş alışkanlık ve toplumsal (çağ) etkileri altındadır.
aslında uydurulan bir "doğru kılıfı" yoktur, "bahane" vardır. evet, bazı bahaneler geçersizdir, ama bazıları da geçerlidir (mantıksal olarak geçerli olmalıdır). aslında elimde daha iyi örnekler var ama yinede cansız cisimlerden örnek vereyim: üstü açık spor bir aracı toprak arazide sürersen ne olur? aracın süspansiyonu da zarar görür içi de toz olur. ama spor araçsanız, spor araçsınızdır. farkına vardıklarınız ve konuştuklarınız, eylemlerinizden (mevcut şartların kısıtladığı ve hatta aleyhinize bir durum oluşturduğu) daha değerli olabilir ve zaten önemli olan da budur. siz en iyisi, bir spor araç mısınız yoksa başka bir şey mi, bunu bilin. gerisi çorap söküğü gibi gelir. (bkz: gnothi seauton).