fakat muhtemelen söz konusu ayetin sıkıntı yaratacağı bir süre sonra anlaşıldığı için olacak ki alimler çeşitli bahaneler ileri sürerek, tövbe edilmesi şartıyla bu ayete uyulmamasının mümkün olduğu konusunda hemfikir olmuşlardır. kimisi resmen, allah'ın "sakındırmak için mübalağa ettiğini" söylüyor!
kimisi ise aynı sure, 5. ayetteki tövbe etme imkanından dem vurmuş. oysa kuran okunduğunda görülür ki o tövbe imkanı 4. ayette eleştirilen kişiler için geçerlidir.
bana göre bu tür yorumlar "allah ne diyeceğini bilmiyordu, eksik bırakmış, biz tamamlayalım" anlamına gelir. yani hüküm içeren apaçık bir ayet göz göre göre hükümsüz bırakılıyor!.. fakat hiç de o kadar açık bir hüküm içermeyen bazı ayetler ise kasten mübalağa ediliyor: (bkz: yobazların türban konusunda pek tutucu olmaları).
asıl merak ettiğim ise ehl'i sünnet ve'l cemaat yolunda olmayan, "kuran yeter" diyenlerin bu ayet konusunda ne düşündüğüdür.
diğer merak ettiğim husus ise şudur: malum, izmirli kızlarla nasıl seks yaptığını anlatmaya bayılan, yaptıklarını iddia ettikleri zina işe övünen trollerimiz var. dedikleri ya yalandır ya da doğru... yalancı olduklarını zaten biliyoruz ama varsayalım ki doğru söylemiş olsunlar. bu durumda evlenmek için o kızlardan biriyle anlaşmaları veya müşrik bir kız bulmaları gerekmez mi?