Aptalligin kendisini dogrudan ifade eden, mantik orgusu dahi olmayan, "yerler islaksa apartmanlar 3 katlidir" turu tahliller ile ancak yarisabilecek yobaz sacmalamasi
--spoiler--
Argüman: Başörtülüler üniversiteye sokulursa mahalle baskısı olur, herkes başını örter.
Cevap: Balık hafızalı bir toplum olduğumuz için, 28 şubat öncesi bazı üniversitelerde başörtülü kızların serbestçe eğitim görebildiğini unutabiliyoruz. Ve herkes başını örter cümlesi içinde iradesiz, bön, kendi başına karar yetisi bulunmayan çocukların olduğu öngörüsü var.
--spoiler--
Cevaba cevap: Balik hafizali bir toplum oldugumuz icin 1980lerin basindan once turban diye bir nesnenin olmadigini, bunun basili tutulan dugmelerce ortaya cikarilip yavas yavas sorun haline getirildigini unutuyoruz. Ayni balik hafizamiz, 28 subat oncesinde basortusu ile girilebilen universitelerin hocalarinin absurt hikmetlerini de hatirlamamiza engel oluyor. Daha da acisi belki balik hafiza degil de dunyaya cami penceresinden bakan gozlerimiz 12 eylul sonrasi nasil apolitik nasil bencil ve bireyci gencler yetistirildigini, ozgur dusuncenin ve ideolojilerin uzerinden nasil silindir gibi gecildigini gozardi edebiliyor. Gerci anlayisla karsilamak lazim, ne de olsa 12 Eylul islamciya darbe olmadi... O yuzden de birileri turbana ya da islamciliga meylettiginde universite gencligi bon olmayan ve karar verme yetisi sahibi oluyor da, genclik muzik dinlerken, eglenirken, siyaset yaparken, zamane, dinsiz, imansiz, degerlerini kaybetmis, batinin ahlaksizligini almis oluyor.
--spoiler--
Ayrıca mahalle baskısı okula mahsus bir şey değil, başörtülü okul dışında başını örtüyor. Baskı yapıyorsa zaten yapıyor. Buna karşın başörtülü öğrenci için söz konusu olan farazi, vehmi, virtüel bir baskı değil Devlet eliyle tüm imkanları gasp ediliyor. Devlet Seni ne okuturuz, ne kamuda çalışabilirsin, ne öğretmen olabilirsin, ...
--spoiler--
Basortulu mahalle baskisinin oznesi oldugundan cok mahalle baskisinin nesnesidir. Universiteye gidecegim diyen kiz "ne yapalim, universiteye boyle gidilmiyor” diyerek ortunmeyebilirken, simdi ortunmeye mecbur kalacak. Devletin ortuluye "seni okutmayiz, calistirmayiz" demesine gelince; devlet kendi varolusuna karsi olusumu kendi icine sokmamak isteyebilecek erke sahip olmalidir. Universite egitimi hak degil liyakattir, ayni zamanda universite egitimi maalesef sadece bilgi sahibi olmak icin alinmaz, universiteyi bitirdiginizde size iyi kotu bir diploma verirler, bir mesleginiz, bir titriniz olur. Universiteyi bitirdiginizde is sahibi olmak istersiniz. Iste o zaman turbani ile hukuk okuyan kizimizin durumu bir haksizlik olur. Laik devlet herhangi bir dini ya da siyasi simge tasiyan kisiyi memur yapmam demek zorundadir. Eger derdiniz laikligin kendisi ise zaten devlet de, turban yasagi da haklidir.
--spoiler--
Arguman: Başörtüsü özgürlükse mayo da, bikini de serbest olsun o zaman
Cevap: Valla bence bir mahzuru yok. Bikinili ve tangalı bacılarımıza sahip çıkmaya hazırım...
--spoiler--
Cevaba cevap: Turbancinin disinda kimse yersiz ve gereksiz bir ozgurluk istemiyor, mevzuyu bu boyutu ile tartismaya calismak ortaokul munazara kollarinin disinda yapilmasi sigliga delalet olan bir davranis zaten. Olmayan argumana uyduruk cevap olarak verilmeye calisilan "sizin kadinlariniz ciplak olsun da biz de dalgamiza bakalim" tandansli soylem ayrica mide bulandirici.
--spoiler--
Arguman: Şimdi türbana özgürlük tanırsak yarın bunlar çarşaf, sarık da giyerler.
Cevap: Şimdi üniversitede türbanı yasaklarsanız yarın sokakta, daha sonra evin içinde de yasaklarsınız. (--spoiler--
Cevaba cevap: Turban okulda ve diger devlet kurumlarinda memurlara senelerdir yasak. Kimsenin aklina da sokakta yasaklamak gelmedi bugune kadar. Ama daha turban yasagi universiteler icin kaldirilmamisken "amacimiz insallah devlet dairelerinde de turban yasagini kaldirmak" dendi, ya da lisede de turbana ozgurluk eylemleri yapilmaya calisildi. Laiklik yayilmaci bir dusunce degildir, kendi sinirlarini bilir, ama islamcilik sadece devlet duzenine degil; tek tek bireylere de dayatma getirir. Lutfen akil fukarasi olmayalim, meydani bos bulup da ufurmeye calisanlara agzinin payini verelim.
--spoiler--
Arguman: Türban bizim geleneksel kültürümüze ait bir kıyafet değil, Arap üniformasıdır.
Cevap: Taraf gazetesinde Sivilay abla nın dediği gibi, biz sadece geleneksel kıyafetler giyeriz halbuki. Blue jean Selçuklulardan kalma mahalli kıyafetimizdir mesela.....
--spoiler--
Cevaba Cevap: Argumana cevabi sulu, sebek ve zevzek bir lafebesinin uydurma makalelerine dayandirmak da hem ciddiyetsizligin hem de karsi argumansizligin bir gostergesi olsa gerek. Anadolu kulturunde o sekil bir ortunme yok, bu da inkar edilemeyecek bir gercek. Zaten goruldugu uzere inkar edilmiyor, civik uslupla gecistirilmeye calisiliyor.
--spoiler--
Arguman: Türban ayrı, başörtüsü ayrı
Cevap: Şimdiye kadar ikisinin farkını anlatabilecek bir mert meydana çıkmadı.
--spoiler--
Cevaba Cevap: Simdiye kadar anlatilandan birsey anlamadiginiza gore sizin icin yapilabilecek cok sey yok. Basortusu bundan 50 sene oncesinde bile yavas yavas terk edilmeye baslanmis bir gelenekti. 50 sene oncesinin genc kizlari bile basortusunu kirsal kultur ve ileri yas ile iliskilendiriyorlardi. Referans isteyen bizzat emine erdogan’in verdigi demeclere bakabilir.
--spoiler--
Arguman: Türban siyasi semboldür.
Cevap: Hilal şeklinde bıyık da, orak şeklindeki favori de öyle. Hatta cumhurbaşkanlığı seçimi sürecinde toplumun en temel ortak öğesi olan bayrakın bile siyasi malzeme olarak kullanıldığına şahit olduk. Atatürk de en temel siyasi sembol olarak kullanılıyor mı Türkiyede? Hatta en temel kamplaşma malzemesi (bkz: Atatürk'ü seviyor musun sen onu söyle bana!)
--spoiler--
Cevaba Cevap: Turbanin siyasi bir sembol oldugunu yalanlamak icin baska sembollerden daha fazlasina ihtiyac var. Kimse o sembollerin okuldaki ya da devlet dairelerindeki yerini savunmuyor, savunanlar zaten kendilerine patlayacaklarin ayirdina varmayanlar. Referans icin bu sefer de iran'da sol kanadin humeyni ile isbirligi icinde olmasina ve humeyninin donusuyle baslarina gelenlere bakilabilir. Ataturk'un siyasi sembol olmasi fikri de takdire sayanbir icat. Ataturk ve ilkeleri sembol degil asildir, begenmemek size kalmis tabii.
--spoiler--
Arguman: Anamızın başörtüsüne karşı değiliz.
Cevap: Değilsiniz, çünkü ananızın sosyal statüde sizinle bir paylaşımı yok. Zira kızlar başlarını anamız gibi bağlasalar da okula almıyorlar, Sophia Loren gibi bağlasalar da. Nasıl içeri alacaklarına dair herhangi bir tariften de kaçınıyorlar. Çünkü birçok kişinin açık sözlülükle ifade ettiği gibi onlar, kafasının içindekine karşılar !
--spoiler--
Cevaba cevap: Anamizin basortusune karsi olmamamizin nedeni anamizin bizim basimizin acik olmasina karsi olmamasi. Basini baglayip okula gitme sansi bulabilmis kizlari cok calistiriyorsunuz da sosyal statude bir paylasim unsuru olabiliyorlar sanki. Referans isteyen hukumet uyelerinin eslerine bakabilir. Bu sayede maksadin uzum yemek degil bagciyi dovmek oldugu acikca ortaya cikacaktir.
--spoiler--
Arguman: Başörtülü bir kız üniversitede başı açık olana ben inançlıyım, sen inançsızsın mesajı vermiyor mu?
Cevap: Ben de bazen içki sofrasında ben çağdaşım, sen gericisin mesajı alıyorum, ama üzerinde durmuyorum, arkadaşlarımla oturup sohbet ediyorum.
--spoiler--
Cevaba cevap: Basi kapali kiz evet, basi acik olana ben inancliyim sen inancsizsin mesaji veriyor, hem universitede veriyor, hem sozlukte veriyor hem de sokakta veriyor. Daha da kotusunu basortusunu namus olcutu kabul eden dingil erkek camiasi yapiyor. Ayrica basortululer uzaydan gelmediyse de 1980'den sonra turedi.
--spoiler--
Arguman: Başörtüsü laikliğe aykırı değil mi?
Cevap: Başörtüsünün yasaklanması laikliğe aykırı. En katı laiklik görüşüne sahip Fransada bile üniversitelerde böyle bir yasak yok.
--spoiler--
Cevaba cevap: Fransa islam dinini bir tehlike olarak gorecek bir ulke degil, fransa musluman ulkesi degil, musluman nufusunu cok zor durumda kalirsa sinirdisi ediverir, kuzey afrika’dan ulkeye girisleri engelleyiverir. Islamcilik fransa’da iktidara oynayan bir akim degil. Ayrica bakin bakalim fransa’da basortulu devlet memuru var miymis?
--spoiler--
Arguman: Her ülkenin kendi laiklik anlayışı farklıdır.
Cevap: O zaman adına laiklik denmez. Bizimki de çikolata ama biz etle sarımsaktan yapıyoruz diyemezsiniz.
--spoiler--
Cevaba cevap: Kimse her ulkenin laiklik anlayisinin farkli oldugunu iddia etmiyor, laikligi tehdit edecek unsurlarin toplumsal kosullar nedeniyle farklilasmasi laikligin prensipte degil, uygulamada farklilasmasina yolaciyor.
--spoiler--
Arguman: Bilim ile inanç çelişir. Türban takan kız biz senin bilimine inanmıyoruz demek istiyor. (Deprem Profesörü Celal Şengör)
Cevap: Dinsiz bilim topaldır, bilimsiz din kördür. (Modern bilimin babası Albert Einstein)
--spoiler--
Cevaba cevap: Turban takan kiz biz senin bilimine inanmiyoruz demek istemiyor, dogrudan diyor. Erkek kadavra kesmek istemiyor, erkek muayene etmek istemiyor, modern hukuk yerine islam hukuku kullanilsin istiyor, faiz haramdir diyor, evrim hikaye topraktan geldik diyor. Biz nasil ogretecegiz bu kizlara tibbi, biyolojiyi, hukuku, ekonomiyi? Ogrenmeye niyeti yoksa universitede isi ne?
--spoiler--
Arguman: AiHM kararı var.
Cevap: AiHM kararı, mevcut anayasaya göre gerekçelendirildi. Anayasa değişince bir geçerliliği kalmayacak.
--spoiler--
Cevaba cevap: AIHM kararlarina bakilirsa yuksek ogretimin bir hak olmadigi, devletlerin kaynaklari ve kosullari geregi yuksek ogretimi duzenleyebilecekleri karari da gorulur.
--spoiler--
Arguman: Atatürk'ü seviyor musun sen onu söyle !
Cevap: ?*!%
--spoiler--
Cevaba kebap: Bak iste bu cevap cok guzel ve yerinde. Elbette seriatciya bunu sorunca afallayacak. Aferim cok guzel olmus.