risale i nur un eleştirisi

entry16 galeri
    3.
  1. nurculara göre dikkate alınmaya değmez bir eleştiridir. onların dikkate aldıkları şu ifadelerdir:

    “Kimin haddidir ki, bu Nurlarda yanlışlık bulsun. (...) Onun için bir harfe dokunmayı azîm bir günah işliyorum telâkki ediyorum.”
    Barla Lahikası, 56

    “Mübarek Sözler şübhesiz Kitabı Mübin'in nurlu lemeatıdır. içinde izaha muhtaç yerler eksik olmamakla beraber küll halinde kusursuz ve noksansızdır”.
    Barla Lahikası, Yirmi Yedinci Mektub ve Zeyilleri, c. II, 1415

    not: islam inancına göre kusursuzluğun veya ortaya kusursuz bir eser koymanın bir tek allah'a mahsus olduğunu sanırdık!..

    (...) Hatta, bir kısım Risaleleri ihtiyarım haricinde yazdığım gibi, Risale-i Nur'un ehemmiyetini zikretmekte ihtiyarsız hükmündeyim.
    Şualar, 572; Sikke-i Tasdik-ı Gaybi, 124, Sekizinci Şua/Üçüncü Bir Keramet-i Aleviye/Bir ifade-i meram

    “Risale-i Nur dahi ne şarkın malûmatından, ulûmundan ve ne de garbın felsefe ve fünunundan gelmiş bir mal ve onlardan iktibas edilmiş bir nur değildir. Belki semavî olan Kur'an'ın, şark ve garbın fevkindeki yüksek mertebe-i arşîsinden iktibas edilmiştir.”
    Şualar, Birinci Şua, c. I, s. 833

    "Risale-i Nur, 20. asrın Müslümanlarını ve bütün insanlarını koyu bir fikir karanlıklarından ve müthiş delalet yollarından kurtarmak için müellifin kendi ihtiyari ile yazılmış değil, Cenab-ı Hakkın lisanı ile yazılmış bir eserdir.”
    Rehberler, s. 141:

    “islâmiyet güneşinin doğuşundan tam öndört asır sonra, senin gibi ulvî ve ilâhî ve arşî bir nurun tekrar ve yeniden, bahusus bu son asırda, hem Türk elinde ve hem de Türk dilinde doğması, acaba kimin hatır ve hayalinden geçerdi? Bu ne büyük bir ni’met bizlere ve bu asır halkı için ne bahtiyarlık Yârabbi!. "
    Zülfikar Mecmuası, 433

    risale-i nur'ları eleştirenler bir tek süleymaniye vakfının alimleri değildir.

    http://ehlisunnetkalesi.b...ye-inen-risale-i-nur.html

    http://www.risaleinuracevap.com/default.aspx?id=99

    velhasıl said-i kürdi sayıklamaları hakkında:

    -Allah'ın ipi olduğunu,
    -Cenab-ı Hakkın lisanı ile yazıldığını,
    -Arş'dan indiğini,
    -irade dışı yazdırıldığını,
    -Hiç bir esere benzemediğini,
    -Eksiksiz ve kusursuz olduğunu,
    -Bütün Müslümanların ve insanların kurtarıcısı olduğunu,
    -islam'ın tekrar risale-i nur ile doğduğunu,
    -Risalenin bir harfine bile dokunmanın günah olduğunu

    ifade etmiştir.
    3 ...