sigara, bilindiği üzere kuran'da açık bir ifade ile yasaklanmış bir ürün değildir. bu nedenle direkt olarak haram denilmesi uygun değildir fakat bununla birlikte çoğu islam muallimi tarafından, insan vücuduna zarar verdiği tıbbi olarak ispatlanmış ve aksi görüş bildirilemeyecek kadar ayan beyan olan durumlar için de "haramdır" fetvası verilebilmektedir. bu alimler genel olarak bir şeyin ya haram ya da helal olduğunu düşündüklerinden, böyle keskin ifadeler kullanabilmektedirler.
kuran'da yazmayan fakat zararlı olduğunu bildiğimiz bir şey için mekruh'tur veya hoşa gitmez ifadesini kullanabiliriz. allah'ın haram demediği bir şeye haram demek, insanı şirke götürebilecek kıl kadar ince bir çizgidir. çünkü, allah yerine karar verilmeye çalışılıyor olabilir.
bir diğer ihtimal de o dönem arabistan'da tütün kullanılmadığı ve bu nedenle arapların kendilerine tütünden bahsedildiğinde hiçbir şey anlamayacakları, bundan dolayı da buna yönelik bir vahyin gelmediği görüşleri vardır. tıpkı kutuplar meselesi veya o coğrafyada bulunmayan şeylerden bahsedilmediği gibi.