kadere imanın iman şartı olmadığı gerçeği

entry13 galeri
    12.
  1. (bkz: Neoselefi takiyeciliği)

    Neoselefilerin adeti bu. Geleneğe cımbızladığı Kuran ayetleriyle tersmiş gibi yakıştırmalar ve uyduruk tarih yazıcılığı.

    Mutezile akaidini yeni bir şeymiş gibi lanse, daha sonra cebriyeyle sünniliği bir tutma, en sonunda geleneği çürükleştirme.

    Kader ölçü manasındaymış. Evet kimse buna itiraz etmiyor ki.

    Ama Kurandaki Allah ilim, Kudret, irade sıfatlarına sahip... Bunlardanda bahsedip sırf kaderi inkar için laf çevirmeler... Ayet cımbızlamalar

    Peki bu ayet ne demek;
    Gaybin anahtarları onun yanındadır, onları ancak o bilir, hem kara ve denizde ne varsa bilir, bir yaprak düşmez, ve Arzın zulümatı içine bir habbede gitmez ki o bilmesin, ne bir yaş ne de bir kuru yoktur ki her hal bir kitabı mübînde olmasın(Enam 59)

    Sünniliğin kader anlayışı fatalist değildir. Fatalist kader anlayışı Cebriyenindir.

    Cebriye Kelam kitaplarında kendine 220 ayet delil getiriyor. Kader inkarcısı Mutezile ise 330 ayet delil.

    Ee şimdi Kelam tartışmasına giriyor mesele. Gene Neoselefi takiyeciliği devreye giriyor kendi fikrini destekleyen ayetlerden kendi düşüncesini Kuranlaştırma, karşısındakinide Kurana aykırı yani Kurana karşı lanseleme...

    Ayrıca eğer Allah (tüm felsefi çıkarımları ve fikirleri bir kenara atarak söylüyorum) kaderi bilmekten acizse benim inandığım Allah o olamaz. Bunu kabul Kuranın çizdiği Allah profilinden uzak bir şeyi kabuldür....

    Ayrıca Hasan Basriye izafe edilen risale ona ait olmayabilir ki bazı ilahiyatçılar olmadığınu söylüyor, Matüridi kelamcılarıda Kaderi ayrı başlıkta işlemez. Çünkü kader Allahın sıfatlarıyla alakalıdır.

    Son olarak konuyla ilgili şu videoyuda izleyin;

    http://youtu.be/fXld2wsff4U
    1 ...
  1. henüz yorum girilmemiş
© 2025 uludağ sözlük