"putperestler kendi elleriyle yaptıklarını haliyle bildikleri putlara değil, onların temsil ettiğine inandıkları ilahlara tapıyorlardı elbette. "
Böyle bir mantık islam'ın tevhid inancına terstir. Putun kendisine tapmasan bile, putu taptığın ilaha bir aracı olarak görmek, şirktir.
Bir müslüman sadece ve sadece Allah'a tapar, ve burada kesinlikle hiç bir aracıya ihtiyaç duymaz.
" putun cismine yapılacak bir hakaretin put tarafından cezalandırılacağına inanıyorlar mıydı? "
inanıp inanmamaları önemli değil, sonuçta putlara dini bir anlam yüklemeleri yeterlidir. Onları evlerine, ve mabedlerine koyuyor, onların varlığından medet umuyorlardı.
"meseleye sembollere saygı, ilahların sembollere sahip çıkması açısından baktığımızda, müslümanlar ile putperestlerin pek bir farkının olmadığını görüyoruz. mesela müslümanlar kabe'ye ve hacer-ül esved'e saygı gösterirler. "
Bu tamamen farklıdır. Nitekim Kabe veyahut hacer ül esved, Allah'a ibadette bir aracı değildir. Maksat sadece ibadet edecek bir yön belirlemektir, ve sembolik anlam burada devreye girer. Ama kesinlikle ve kesinlikle kabe ve hacer-ül esved, "put" görevi görmemektedir.
"allah'ın onları sahiplendiğine, saygısızlık edenleri cezalandıracağına inanırlar."
Bu inanç bir hakikattır, ve Kur'an ayetleri ile sabittir, nitekim Fil suresi, bu tür bir olayı ele almaktadır.
"putperestlerin putları yıkıldı ve temsil ettikleri düşünülen ilahlar herhangi bir tepki göstermediler haliyle..."
Gösteremezler zaten. Olmayan bir ilah, kendi adına yapılmış bir putu koruyamaz zaten.
"kabe örtüsü ve hacer-ülk esved çalındı... kabe avlusunda, sonuncusu 1979'da olmak üzere, sayısız kere insanlar katledildi. nasıl putperestlerin ilahları putların yıkılmasına bir tepki göstermedilerse, müslümanların inandığı tanrı da bu olaylara fil vakasında gösterdiği iddia edilen tepki gibi bir tepki göstermedi. "
Allah'ın ne zaman tepki gösterip, ne zaman göstermeyeceği, kendisine bağlıdır. Ama kabe bugün hala durmaktadır.