iÇLERiNDE şüphe bulunan samimiyet yoksunu kişilerin kasten yada bilgi yetersizliği olan kişilerin hataya düşerek yanlış anladıkları ayetler olabilir.
(bkz: ali imran 7):"O, sana Kitab'ı indirendir. Onun (Kur'an'ın) bazı âyetleri muhkemdir, onlar kitabın anasıdır. Diğerleri de müteşabihdir. Kalplerinde bir eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onun olmadık yorumlarını yapmak için müteşabih âyetlerinin ardına düşerler. Oysa onun gerçek manasını ancak Allah bilir. ilimde derinleşmiş olanlar, "Ona inandık, hepsi Rabbimiz katındandır" derler. (Bu inceliği) ancak akıl sahipleri düşünüp anlar."
insan en üst perdeden allah'ın varlığını inkar edebilmişken kuran ın bazı ayetlerini yukarıda saydığımız benzeri nedenlerden yanlış anlayabilmesi yine insanın beşer-şaşar özelliğinin sonucudur.
tabi şaşmayanların varlığı şaşanların mazeretlerinin geçersizliğini gösterir.
yapanlar yapmayanlar için bir şahitliktir.
allah(c.c) kuluna dünya ve ahiret saadetine ulaştıracak doğru yolu göstermiştir. kulun yanlışa gitmesi-gidebilmesi imtihanın bir gereğidir.
misalen, "su" ya hayat kaynağı bir nimet olarak bakmazsanız "su" dan istifade edemez ölürsünüz.