din felsefesi

entry38 galeri
    32.
  1. sanırım demek istediğim anlaşılmadı veya ben gerekli açıklamayı tam olarak yapamadım. öncelikle akademik düzeyde din felsefesi alanında konuşmak - mantık hataları yapmadan-argüman tartışması yapmak elbette açık zihinlerin harcıdır.buna kimse itiraz edemez. ancak; x ve y kişilerinin kendi aralarında, bilgileri doğrultusunda din felsefesi konularını tartışması için noterden onay almalarına , yetkili mercilere danışmasına gerek yoktur. bu ikili dediğiniz gibi felsefeye eğilimli , ilgili olan kişilerse bilgileri arttıkça tartışma düzeyleri de artacaktır. x ve y " hey ,biz din felsefesi yapıyoruz ,çok fena derinlere iniyoruz " gibi ahmakça düşünceler taşıyorsa bunlar için yapılacak bir şey yoktur. ama gerçekten ilgisi varsa ,bu konular üzerine konuşmak istiyorsa bu konuda bilgileri doğrultusunda tartışmaları gayet doğaldır. bu tartışmalar " en iyi din felsefesini bizler yaparız, en iyisi bizde ,argümanları çatır çatır çürütürüz veya çatır çatır argüman kurarız " iddiasıyla yapılmaz elbette .sadece ilgili oldukları bir alanda yapılan bir tartışmadır.bu niyette olan x ve y kişileri akademik düzeydeki çalışmalara ahkam kesemez. kesen varsa dediğiniz gibi önce 40 fırın ekmek yemesi gerekir. x ve y nin bu tartışması bu yüzden din felsefesini etkilemez ,onu alçaltmaz , eksiltmez.istedikleri kadar tartışsınlar , argüman kurduklarını veya çürüttüklerini zannetsinler , akademik düzeye nüfuz edemezler.din felsefesine akademik düzeyde etkisi olması için dediğiniz özelliklere vakıf olması gerekir.bu yüzden "ele ayağa düşüyor " şeklinde izahlara gerek yoktur.

    edit: lemonde için ; "din hakkında tartışmak, konuşmak ayrıdır, din felsefesi yapmak ayrı. sözlükteki hava 'din' hakkında atıp tutmak. hem cahil müslümanlar atıp tutuyor hem de cahillikte ondan az yanı olmayan ateistler... fikirsiz tartışma boştur.. felsefe değildir. "

    evet din hakkında tartışmak ve din felsefesi yapmak ayrı şeylerdir. ama din felsefesi ve din tartışmaları için ortak bir şey söyleyebilirim. her iki alan için belli bir zümreye aitmiş imajı veriliyor.nasıl ki " siz bu konuları anlamazsınız ,alimlere danışın" diyen gelenekçi kesim var ise , din felsefesinin de böyle bir zümreye ait olduğunu savunanlar var. ben buna karşı olduğumu belirttim. bırakın insanlar ,bilgileri doğrultusunda tartışsın, bırakın felsefe yapsın veya size göre felsefe yaptığını zannetsin.küstah bir tavır takınmadıkları ve 2 kitap okuyunca über aydınlanma geçirdiklerini düşünmedikleri sürece bir sakınca göremiyorum. bu kişiler yolun başındaki "ergenler" bile olsalar .
    0 ...
bu entry yorumlara kapalı.
© 2025 uludağ sözlük