sebeplerinden biri aşağılık kaç göç sistemi olan eşcinselliktir.
bu açıdan orhan gazi zamanlarında anadolu'yu gezmiş olan ibn'i batuta'nın anlatımlarıyla, 4. murat, sultan ibrahim ve 4. mehmet zamanlarında anadolu dahil tüm osmanlı coğrafyasını gezmiş olan evilya çelebi'nin anlatımlarını karşılaştırmak anlamlıdır.
şöyle ki ibn'i batuta anadolu'yu öve öve bitiremez ama onu şaşırtan bir olay vardır: kadınlar erkeklerden kaçmıyordur. misafir edildiği evlerde kadınlar kendisine hizmet ediyor, giderken uğurlamaya çıkıyor ve hatta arkasından ağlayanlar ve de uğurlarken sarılanlar bile oluyordu!...
ibn'i batuta'dan 300 yıl sonra aynı yerleri gezen evliya'nın anlatımı ise bambaşkadır. az sayıda istisna dışında gezdiği yerlerin kahir ekseriyetinde kadınların çarşıya bile çıkarılmadığını, evlerinden ancak ölülerinin çıktığını (kendi deyimidir) takdirle anlatır!.. tabi ibn'i batuta'nın seyahatnamesinin anadolu kısmında hiç geçmeyen eşcinsel ilişki anlatımları, evliya'nın seyahatnamesinde ibadullahtır kaçınılmaz olarak!...
anlaşılan yobazların aradaki 300 yıl boyunca süren faaliyetleri, dede korkut hikayelerinde de gördüğümüz orjinal türk kültürünü büyük ölçüde tahrip etmiştir. eşcinselliğin ve biseksüel ilişkilerin bunca yaygın olmasının bir sebebi de bu tahribattır.
şimdi görüyoruz ki aynı yobaz zihniyetin günümüzdeki temsilcileri, fikri atalarının yaptıklarının doğal sonuçlarını kabul etmeye yanaşmıyor, gerçekleri inkar etmek için bin dereden su getiriyorlar.