Musa yüzünden (firavun tarafından) öldürülen erkek çocukların katledilmesindeki hikmet, çocuklardan her birinin hayatı, Musa'ya yardım ile avdet etmesi içindir. çünkü bunlardan her biri Musa'dır diye katlolundu. Halbuki (ilahi bilgide) cehil yoktur. şu halde ölen her çocuğun hayatı yani Musa yüzünden ölenlerin hayatı Musa'Ya ait olmak gereklidir. onların hayatı da, yaratılışlarındaki zahiri hayat olup nefse ait arzu ve garazlardan hiçbiriyle gizlenmiş değildir. Belki yaratılışlarındaki hal üzeredir. Böyle olunca Musa, kendisi olduğu zanniyle öldürülenlerin hayatının mecmuu sayılır.
fusus ül-hikem, meb yay., ist, 1952 s.278
çocukların katledilmesini 'meşru'laştıran bu söylemiyle Allah'a ve peygamberine iftira atan düşünürdür. çocuklar öldürülünce güçleri musaya geçmişmiş... allah, bir değil bin musa yaratacak güçte değil sanki....
130 islam düşünürü tarafından düşünceleri tekfir (reddedilmiş) edilmiştir. 'şeyh'ul ekber' (en büyük şeyh) sözünü değiştirerek islam alimleri bu zat için 'şeyh'ül ekfer' (en kafir şeyh) demişlerdir.