2000'li yıllardan itibaren amerikan tarzı pop yapmaya başlayanlar sayesinde, türkiye kültürü denenemez hale gelmiştir. tamamen özenti üzerine kurulu projelerden oluşan, hiç bir şekilde türkiye kültürünü barındırmayan çalışmalar, genç apolitik kesimin ilgisini çekmiştir ve bu kültür materyallerini yok-sattırmıştır. kapitalizm sayesinde bu amerikan tarzı sanatçılar zengin olmuş ve dağıtım ve reklam olanakları güçlenmiştir. bu durum yerel müzik yapan sanatçıları para sıkıntısına sokmuştur. televizyonun amerikan tarzına sahip çıkmasıylada beraber, türkü dinleyenlere "kıro" denmeye başlaması bu etkinin gücünü gösteriyor. lakin hala aktif olarak müzik yapan bülent ortaçgil, şebnem ferah ve diğer bir çok sanatçı yerel kültürün şu an kurtarıcıları gibi gözüküyor.