kimi küfürbazın "osmanlı imparatorluktu, eşcinseli neden olmasın?" diye babalanmasına vesile olan metinlerdir...
o kadar basit değil mi? değil işte... osmanlı'da eşcinsellik (daha çok biseksüellik şeklinde) şimdiye göre çok ama çok daha yaygındı. o kadar normal karşılanıyordu ki bugün devlet ve edebiyat çevrelerinde yazılması düşünülemeyecek metinler açıkça yazılabiliyordu görüleceği üzere...
eşcinsel ilişkilerin osmanlı toplumunda normal kabul edilmesinin nedeni ise, kadınlara uygulanan baskıların yanısıra, hanefi fıkhıdır. hanefi fıkhına göre eşcinsellik ancak azarlanmayı gerektiren bir kabahattır. oysa aynı dönemde avrupa'da yakılarak veya işkenceyle öldürülmeyi gerektiren bir suç olarak görülüyordu. tabi ki hanefi fıkhının böyle insancıl bir yaklaşım göstermiş olmasına bir itirazımız yoktur. derdimiz başka..
değerli tarihçimiz prof. dr. mustafa akdağ, "Türk Halkının Dirlik ve Düzenlik Kavgası" adlı eserinde, mühimme defterlerinden ve mahkeme kayıtlarından çok sayıda örnek vererek, celali isyanlarının açılışı olan ve kamuoyumuzda pek bilinmeyen suhte (medrese mollası) isyanlarını ele alır. tarihçimizi şaşırtan durum şudur: suhteler köy basıp "oğlan çekmeyi" ve de kendi aralarında eşcinsel ilişkiler yaşamayı alışkanlık haline getirdikleri halde, dönemin osmanlı alimlerinin bunların yaptıklarına tek kelime itirazı yoktur!.. hocamız, kadın erkek arasındaki en küçük bir yakınlaşmada ortalığı ayağa kaldıran, kadınların giysilerine karışmayı iş edinen malum zevatın, bunca ahlaksızlık ve zulüm karşısında sessiz kalmasından acı acı yakınır!...
daha ne anlatayım? yabancı elçilerin konuk oldukları bey konaklarında kendilerine güzellik olsun diye oğlan oynatılması karşısında nasıl utandıklarını mı? evliya çelebi'nin anlattığı 4. murat dönemindeki esnaf alayı içindeki bazı "esnafları" mı? devletin bunları defter edip vergi almasını mı? cevdet paşa'nın "oğlanlarımızdan utanmayı frenklerden öğrendik" demesini mi? fatih'in veziri, meşhur şair ahmet paşa'nın fatih'in gözdelerinden (oğlan) birine göz koyunca başına gelenleri mi? yeniçerilerin civeleklerini mi? katip çelebi'nin yazdıklarını mı? naima'nın yazdıklarını mı?
söyletmeyin insanı...
bunları gündeme getirmemizin sebebi, kimilerinin savunduğu şeriat düzeninin hiç de umdukları sonuçları vermediğini cümle aleme gösterebilmektir.