Ehlisünnet akidesine bağlı bir müslümanım. Hz. Ali'yi seven, önder olarak görenlere selam olsun... Şia konusundaki entrylerimdeki üslubumu beğenmeyenler oldu. Yahu ben de isterim sünni-şii alimler bir araya gelsinler, doğru yolu bulsunlar ama öyle olmuyor, iyice çatışıyorlar. Tarihte de hep böyledir. Hah tarih demişken sorayım: Şii iran devleti neden hiçbir gayrimuslim devletle savaşmamıstır? Cevap yok. Birtakım şiiler iran'ın devrimden sonra düzeldiğindem bahseder. Esad'ı öven, destekleyen, daha yeni yemen'i karıştıran iran düzelmiş mi? Sinsi iran!
Hz. Ali ile Hz. Aişe, Muaviye veya Hz. Ali ile Hz. Ebubekir, Hz. Ömer arasındaki olaylar tamamen siyasidir. Cemel vakasında Hz. Ali haklıdır ama bu Hz. Aişe annemizi kafir etmez veya birilerinin "faişe" (!) iftirası atması atmasını haklı buldurmaz.
Pekala bir de mutaya bakalım. Fuhşun kılıfı mutayı savunan şia doğru ha?
Abdestte ayak yıkamanın gerekli olduğunu söyleyen hadisleri inkar edip, inadına ayağını mesheden şia doğru ha? Abdest ayetinde kıraat farkından dolayı sünniler "ayak yıkanmalıdır." der, şiiler "ayak meshedilmelidir." der. Kıraat hareke bakımından ikisi de doğru olabilir. Burada hadislere bakarız, ayağın yıkanması hükmü verilir. Gerçi bu hadisleri kabul etmez onlar. Bu sefer mantık konuşur. Vücutta en çok kirlenen azalardan olan ayak... Elbette yıkanmalıdır. islam temizlik dinidir, abdest ise temiz olmak için vardır.
Ashabımın hepsi yıldız gibidir. Hangisine tutunursanız kurtuluşa erersiniz (hadis lafzını tamam bilmiyorum) hadisine rağmen birçok sahabiye kafir diyen, tuvalet terliğinin altına sahabi isimleri yazan, onlara gece gündüz lanet okuyan şia doğru ha?
Neyse daha çok yazarım ama kimse okumaz. Bu kadar yeterlidir herhalde. Esselamualeykum.