metallica ayarında bir grup için son derece yeterli bir gitaristtir,bok atmanın gerekliliği bu noktada zaten kendi kendini imha ediyor.yapılan müzik belli,rifflerin ana hatları belli,kirk hammett'ın yazdığı sololar belli.herhangi bir metallica şarkısının içine,hammett'ın solosu yerine daha teknik bir gitaristin,daha teknik bir solosunu koymanın ne gibi bir artı etki yaratacağını çok merak ediyorum.e o zaman hetfield'ın elinden de almak gerekecek gitarı,bir tane daha gitarist lazım edecek,şarkı bütünlüğü yerine,bu gitaristlerin mastürbasyonlarını dinleyecez..oldu anam.
virtüözü geçtim,iyi gitarist mi?değil,o bile değil bana göre..ama bana göre,sadece tekniği üzerinden yorum yapabildiğim için.yoksa,onun attığı soloları belki hepimiz atarız ama,yedi düvelin gelse yazamaz o soloları..işte onun için bu kadar savunanı var kendisinin,işte onun için adı kirk hammett,onun için metallica'nın gitaristi..
bir de şu var ki,pek eğlenceli;
ufkumuzu açıp satriani'den vazgeçecekmişiz,satriani'yi çok baba gitarist zannetmeyecekmişiz..
peki kirk refere edilerek satriani eleştirilirken kimlerin ismi veriliyor?
michael romeo,kiko loureiro,paul gilbert..hadi,michael angelo,jason becker gibi gitarın her türlü tekniğine parande attırmış adamlar olsa bir nebze diyeceğim ama;
romeo gibi her solosu birbirinin kopyası;alternate,sweep,legato,alternate,tapping,alternate sıralamasını bile bir türlü bozmayan bir gitarist(ha bu kötü demek değil pek tabi,götten anlamayalım),kiko gibi angra'da bir bok yapamayıp kendini jazz-klasik arasında kaybetmiş,gilbert gibi deneysel olacam diye bokunu çıkaran örnekler ancak güldürüyor.
evet,shred,turrrrrrrrrr..bunlar güzel şeyler de,eleştirdiğin adam satriani be kuzum..akıllı olmak lazım değil mi?
petrucci desen bir ihtimal hani,adam safi hayvan,gitar teknikleri olarak belki biraz daha geride kalır ama dream theater şarkılarının genel havası,genel öngörülemezliğinin sebebidir bu adam,eşşeksel riffleri eşşeksel sololarla bağlar,diğer örnekler arasından yağ gibi sıyrılır..