ebu bekir ömer osman değil de neden ali

entry8 galeri
    2.
  1. şimdi Hz. Muhammed'in(sav) ölümünden sonra zamanın araplarının bir kısmı Hz Ali'nin halife olması gerektiğini iddia ediyorlar, bunu da hem amcasının oğlu, hem damadı, hem de ilk inanan olduğu için böyle olması gerektiğini ileri sürüyorlar. fakat halkın çoğunluğu halife olması gerekenin Hz. Ebu Bekir olmasını istemeleri sebebiyle ilk Halife bilindiği üzere Hz. Ebu Bekir oluyor.

    tabi halk bu sebepten ikiye bölünüyor. yıllar geçiyor kimi hala Hz Ali diyor kimisi de Hz Ebu Bekir diyor. Hz Ali taraftarları azınlıkta olduğu için ister istemez kendilerini farklılaştırıp soyutluyorlar.

    dananın kuyruğunun koptuğu nokta ise şurada, bizim Türklerin bir kısmı bu olaylardan yüzyıllar sonra Hz. Ali taraftarı oluyorlar. olan olmuş ölen ölmüş ortada bilinen halifelerin hiç birisi kalmamış ahirete göçmüş bunlar kalkıyor aleviliği benimsiyorlar.

    dananın kuyruğunun koptuğu bir diğer nokta ise türkiyedeki alevilerin neredeyse hiç birisi arapları sevmez ve sevmediği halde nasıl Hz. Ali hayranlığı yapıyorlar bunu da anlayabilmiş değilim. Sanki Hz. Ali arap değil başka bir ırktan birisi.

    velhasıl konunun özüne dönecek olursak tarihte alevilik inancını yaymak için bektaşilik gibi, hatta ismaililik gibi değişik akımlar sonucunda bazı türkler alevilik inanıcına geçmişlerdir ve son olarak saçma olan bir nokta ise; bizim alevilerimiz kendileri bile sonradan bu inanca geçtikleri halde, aleviliğin doğuştan geçtiği düşüncesini dikta ederler.

    bana kalırsa saçma sapan şeyler.

    edit: kuyruksuz deyimlere kuyruk eklendi.
    5 ...
  1. henüz yorum girilmemiş
© 2025 uludağ sözlük