çok komik bir önerme. bir şeyler yazayım diyorum ama olmuyor. gülmekten yazamıyorum. ama yine de yazayım.
şimdi takiye yapmayalım efendim. yok başörtüsü geleneksel bir şey, türban geleneksel değil dinsel/siyasal bir şey vs vs. e canım burda şöyle bir soru ortaya çıkıyor. geleneksel şeylerin ortaya çıkışı ya da amacı nedir? tamam başörtüsü geleneksel ama takma sebebi dinsel. yani dinsel bir objenin zaman içerisinde yerleşmesi sonucu olan bir şey. başörtüsü takan kadın da türban takan kadın da başını açmanın dini açıdan doğru olmadığını düşünüyor. mesela benim annem sizin dediğin türban şeklinde bağlamıyor, başörtüsü şeklinde bağlıyor ama saçını göstermenin günah olduğunu düşündüğünden başörtüsü takıyor. e çok mu şey değişti yani. bu yüzden türban ya da başörtüsü ayrımı tümüyle chp vb şovenist laiklerin bir numaralı takiyesidir. özellikle çağdaşlık, laiklik, atatürkçülük kavramları "atatürk geldi düşmanı kovdu" tarzında ilkokul seviyesinden daha üstün olmayan kokona karılar çok kullanır. neyse bu takiyeden vazgeçmek gerekir çünkü yazan onlarca entry'den açıkça görünüyor ki bu savunmanız fıss. yani defalarca çürütülmüş olmasına rağmen nasıl bir körlükle savunuluyor anlamıyorum.
ayrıca gelelim türban gericilik sembolüdür, türban takanlar cahil bayağı yobazlar vs tartışmalarına. e bu son derece saçmadır. özellikle bir kıyafet insanı nasıl gerici yapabilir ki. siz o kıyafetten o insanın aklını beynini nasıl görüyorsunuz. benim onlarca arkadaşım var türbanlı ancak entelektüel birikimi hayranlık uyandıracak seviyede. bir çok konuda birçok bilgi sahibi. bu düşünce saçma.
hadi onları geçtik gericilik ilericilik kavramı nedir? ya da türbanlıları şeriatçilikle şuçlamak* ne kadar mantıklı. öncelikle şöyle düşünün. üniversite kapısındaki tübanlı kişi ne istiyor? üniversite okumak, toplumun, hayatın içine karışmak. diğer insanlarla sosyal bir şekilde ülkenin gelişimine katılmak. bunların içinde mühendis de var doktor da iktisatçı da var. şimdi dönün bakın kaç tane şeriat ülkesinde kadınlar üniversite de okumak için bu kadar çaba sarfediyor. kaç tane şeriat ülkesinde erkeklerle aynı yerde çalışan bayan işletme müdürü, bayan doktor ya da bayan mühendis var. hiçbirinde yok. ama bu kızların isteği okuyup herkes gibi iş hayatına sosyal hayata katılmak değil miydi. şimdi siz bunları okullara almayarak bu kadar kadını hayata kapatmıyor musunuz. insanın en çok aydınlandığı üniversiteden soyutlamıyor musunuz. soruyorum size bayanlara "siz okuyamazsınız sizi üniversiteye almıyoruz siz gericisiniz oturun evinizde" şeklinde bir yaklaşım, onları toplumsal hayattan soyutlamaya çalışmak gericilik değil midir?
son konuya geliyorum. aslında yazılacak çok şey var ama yeter. görüyorum ki pek anlaşılmıyor. şimdi efendim türban siyasi simge vs diyenler. aynı kişiler yeri geldiğinde "vay efendim yök kalksın, öğrenciler sorgulamaktan çıkıyorlar, ülkenin sorunlarından habersiz bir düşüncesi olmayan ,siyaset yerine magazinle ilgilenen boş bir gençlik yetişiyor" diyorlar. üniversitelerdeki kişlerin siyasetle ülke gündemiyle ilgilenmesini istiyorlar. bunu da çok güzel bir şekilde laikçilik oyunuyla kendileri yapıyorlar. ancak başkasına gelince bırakın konuşmayı içeri bile almıyorlar. yani biliyorlar ki o başörtülü gencin de bir düşüncesi var ve o da düşünüyor okuyor ve araştırıyor. işte bu kültürlü kişilerden korkuyorlar. istiyorlar ki onlar okumasın. kültürlerine kültür katmasın. yoksa tümden mahfoluruz diyorlar.
ben gazi üniversitesinde okudum. top sakal yüzünden dayak yiyenlere şahit oldum. arkadaşım saçını at kuyruğu bağladı diye dövülüyordu az kalsın. ben böyle saçma şeylere hep karşı çıktım. bunu ülkücüler yapıyordu ve aptalca bir syasi baskıydı. top sakal yüzünden adam döven kabadayı çete üyeleri de zihniyet olarak türbana karşı çıkanlarla aynıdır. eğer bir kişi saç sakal yüzünden dayak atanları eleştiriyorsa türbana karşı çıkması tek kelimeyle tutarsızlıktır.