murphy nin go yasaları

entry1 galeri
    1.
  1. 1) Murphy'nin Yasası: "Eğer bir şeyin yanlış gitme olasılığı varsa, yanlış gider"
    · Oyunu kazandığınızı düşündüğünüz anda kaybedersiniz.
    · Oynanabilecek bir çok kötü hamle arasından, zayıf oyuncu en kötüsünü seçer.
    · Zayıf oyuncu uzun süre düşündükten sonra, taşlarının ölmesini sağlayan tek hamleyi oynar.
    · Her çözüm yeni sorunlar yaratır.
    · Taşlarınız ölmüş gibi görünüyorsa daha fazla üzerinde durmayın.
    2) Gelişim Yasası
    · Joseki çalışırsanız iki seviye gerilersiniz.
    · Meijin Joseki bilmez.
    · iyi başlayan bir oyun kötü bitecektir. Kötü başlayan bir oyun daha kötü biter.
    · Düşünmek, zayıf oyuncular için, uyumakla eşdeğerdir.
    · Taşları esir edebilirsiniz, ama oyunu kazanamazsınız.
    · Rakibiniz sizden güçlüyse ve onun sinirlendirmişseniz, hiç şansınız yok demektir.
    3) Go Oyununda Dövüş Yasası:
    · Kanlı bir dövüş yaşamadan oyun kazanan hiç bir usta yoktur.
    · Çoğu zaman yardım için kullanılan taşların kendisi bizim için birer engel oluşturur.
    · Saldırı en iyi savunmadır.
    · iki çeşit şans vardır: Kötü şans (sizinki) ve iyi şans (rakibinizinki)
    · Arka arkaya üç iyi hamle yapamazsınız.
    4) Murpholoji'nin Go Oyununa Uygulanması:
    · Eğer size eğlenceli geliyorsa oyundur, size rahatlık veriyorsa hobidir. Eğer sizi sinirlendiriyorsa bu Go oyunudur.
    · Oyun biter bitmez en iyi nasıl oynamak gerektiğini anlarsınız.
    · Hiçbir hamle planlandığı gibi bir sonuç doğurmaz.
    · En yararlı tavsiye unutmuş olduğunuzdur.
    · Eğer yaptığımız hatalardan öğreniyorsak, Go oyuncuları en çok öğrenen insanlardır.
    · Joseki çalışarak geçen süre gelişmeyle ters orantılıdır.
    · Fırsat her zaman en elverişsiz zamanda gelir.
    · Eğer iyi ve kötü tavsiyeyi ayırt edebiliyorsanız tavsiyeye ihtiyacınız yok demektir.

    alıntıdır-

    not: ekşi'de biri benden önce davranmış, burda başlıklar rahat.

    edit: neyi hazmedemedik minik?
    0 ...
  1. henüz yorum girilmemiş
© 2025 uludağ sözlük