yol ortasında kılıçla idam edilen arap kadın

entry41 galeri
    5.
  1. siz iki yuzlu kopeklere ekşiden guzel bir reddiye:

    - spoylır -

    insanı ikileme sokan katil .
    aslında bizim iki yüzlülüğümüzü de sergiliyor biraz. hani
    kızdığımız zaman "sallandıracaksın iki tanesini, bak bir
    daha yapıyor mu" deriz ya hep, suudilerin yaptığı da bu işte.
    bu ceza asırlardır uygulanmış. sadece baş kesmekle
    kalmamış doğu ve batı medeniyetleri. kazığa oturtmuş, deri
    yüzmüş, mahkumu bacaklarından ikiye ayırmış, atların
    peşine bağlayıp paramparça etmiş vs. vs. yani
    cezalandırmada bir şiddet olgusu olduğu kesin. bu
    cezalandırmanın doğasında var. en basitinden kendi mikro
    iktidarımızda kardeşimizi ya da çocuğumuzu ya da
    öğrencimizi, işlediğini düşündüğümüz suçu ile orantılı
    olarak ona çeşitli ölçülerde fiziksel ya da mental şiddet
    uygulayarak cezalandırmıyor muyuz. kulak çekmek, tahkir
    edici bir laf söylemek vs.
    küçük bir suçun cezası küçük iken, en büyük bir suçun
    cezasının da en büyük olması eşyanın tabiatına aykırı değil.
    ödevini yapmayan bir öğrencinin kulağını çekmek belki bir
    uygun ceza olabilir, peki kızını işkence ile öldüren bir
    kadının da kulağını mı çekmeliyiz onu cezalandırmak için?
    insanı temel alan "hümanizm"in insan bedenine ve bizatihi
    varlığına bir bütün olarak atfettiği büyük değer icabı bugün
    kulak çekmek ya da tokat atmak bazı kesimlerde insanlık
    suçuna varacak ölçüde tepki ile karşılanabiliyor, eleştiriler
    tartışılabilir. peki "oğluşuma tokat atmış bu kadın" diye
    çocuğunun öğretmenini mahkemeye verebilecek bir
    annenin, kızının vajinasına çubuk sokarak, işkence ile kızını
    öldüren bir anneye acıması vajinasına çubuk sokularak ve
    dövülerek öldürülen 7 yaşındaki kız  yönünden adalet
    midir?
    cezalandırmanın bir bireysel , bir de toplumsal yanı var.
    bireysel yanını biliyoruz, suç işledin ve cezasını göreceksin.
    bu kadın da kocasının 7 yaşındaki üvey kızını işkence
    ederek öldürmüş ulaştığım bilgilere göre  .
    -----------------------------------------------
    "an asian woman was executed in saudi arabia on monday
    after she was convicted of murdering the seven-year-old
    daughter  of her husband by beating her up and pushing a
    stick into her genitals , the official news agency spa
    reported"
    ***
    resmi haber ajansı spa'nın bildirdiğine göre, suudi
    arabistanda asyalı bir kadın, 7 yaşındaki üvey kızını 
    döverek ve vajinasına çubuk sokarak öldürdüğü için
    tutuklanmasından sonra pazartesi günü idam edildi.
    -----------------------------------------------
    şimdi bu haber türkiye'de gerçekleşseydi, hepimiz burada
    bu kadını linç eder, "böylelerini yaşatmayacaksın", "elime
    geçse bıçakla doğrarım" diye bağırırdık. gel gelelim bu
    ceza uygulansaydı da, bu sefer cezayı uygulayanlara
    höykürürdük "ya biraz vicdansızlık olmadı mı diye".
    cezanın toplumsal yanına gelince, verilen cezanın toplum
    üzerinde, suç olarak tanımlanan eylemleri işlemeye karşı
    sindirici bir işlevi olması lazım. yani cezayı ve cezanın
    infazını gören, ve belki de duyan kişi, o suçu işlemekten
    çekinmesi lazım. o yüzden eskiden cezalar çok daha
    görünür bir şekilde infaz edilirmiş. sadece osmanlıda değil,
    bir çok devlette ve medeniyette, kesilen kafa, asılan beden ,
    parçalanan vücut günlerce halka teşhir edilir, ve "bakın siz
    de bu suçu işlerseniz başınıza bu gelir" mesajı verilirmiş.
    hasılı kelam, cezanın toplumsal işlevini yerine getirmesini
    bekliyorsak, infazın görünürlülüğü bir anlam kazanıyor.
    ama itiraf edelim, bu infazları izlerken çoğunlukla keyfimizi
    bozduğu için rahatsız oluyoruz. oysa toplum adına
    düşünsek infazın şeklini değil, adaletin tesis edilip
    edilmediğini, mahkumun sağlıklı bir yargılanmaya tabi
    tutulup tutulmadığını sorgular, hakkındaki kararın üst
    mahkemelerce tekrar incelenip incelenmediğini irdelerdik.
    yani bu infazın haklı mı, yoksa haksız mı olduğunu tartışır,
    haklı bir infazsa vakur bir şekilde karşılayıp, haksız bir
    infazı engellemek için elimizden geleni yapardık. böylesine
    gelişmiş bir toplumda da zaten infaz böyle sokak ortasında,
    yüzlerce yıl öncesinin alet edevatıyla * ve öldürülecek olan
    kişinin hiçbir ruhani gereksiniminin karşılanmadığı bir
    sokak tiyatrosunda gerçekleşmezdi. ritüeller önemli. üslup
    önemli.
    bir de, sanırım bizim iğrendiğimiz şey adalet vs. değil,
    izlediğimiz şeyin bizde yarattığı etki. doğululuk, eziklik,
    islamlık, gericilik, vahşilik, barbarlık ve benzeri bir sürü
    anlam yüküyle beraber geldi bize bu video. ayıklayamıyoruz
    tüm bu eklerden videoyu. algılarımız olguları bürüdü.
    sıyıramıyoruz birini diğerinden. algı ile hakikat arasında bir
    oraya bir buraya savruluyoruz. 7 yaşındaki bir kız işkence
    edilerek öldürülmüş. kafası kesilen kadın hakkında empati
    yapıyoruz. fakat işkence ile öldürülen 7 yaşındaki kız  için
    aynı empatiyi geliştiremiyoruz. falan filan.

    - spoylır -
    0 ...
  1. henüz yorum girilmemiş
© 2025 uludağ sözlük