aytunç altındal ile olan kavgaları dinin toplumdaki rolü üzerinedir. aytunç altındal hilafeti apaçık bir biçimde savunurken, özakıncı bunun emperyal bir proje olduğunu yeni osmanlı tuzağı kitabında açıklar.
her ikisine de derin saygı beslemekle birlikte aytunç altındal'ın daha çok din, din'in toplumsal yaşamla olan ilişkileri, vatikan ve parapsikoloji dallarında uzman olduğunu; özakıncı'nın ise yakın dönem dünya tarihi, ortaçağ, islam tarihi ve türk-islam dönemi konularında uzman olduğunu düşünüyorum. özellikle yeni osmanlı tuzağı adlı kitabında osmanlı'nın son döneminden yakın dönem türk siyasi tarihine kadar yaşanan derin ilişkileri apaçık bir biçimde okuyucuya sunmuştur.
aytunç altındal'ın kastettiği hilafet ise mevcut islam teşkilatı örgütü formatında ama çok daha etkin ve müslüman ülkeler arasında dönüşümlü olarak liderlik edecek bir platformdur. cengiz özakıncı işte bu noktada aytunç altındal'ı siyasal islamın kollayıcısı gözüyle değerlendirir. oysa aytunç altındal değil siyasal islamcı olmak, eski komünistlerdendir. hatta bütün dinleri ciddi ciddi eleştirdiği yapıtları da mevcuttur. bu nedenle özakıncı'nın biraz da önyargıyla baktığını düşünüyorum altındal'a.