söz konusu keçi hakkında müslümanların görüşleri ikiye ayrılır. bir tarafta hadisleri reddedenler vardır ki onların görüşleri hakkında denebilecek fazla bir şey yoktur.
asıl garip olan söz konusu hadis gibi muteber hadisleri doğru kabul eden ehl'i sünnet ve'l cemaat yolundaki müslümanların görüşleridir. derler ki "hadis makbuldür. bilindiği gibi kuran'da nesh vardır ve hatta kuran ayetleri nesh edilebilir (yürürlükten metin olarak ve/veya hüküm olarak kaldırılabilir). bu olayda allah recm konusundaki ayetinin metnini keçi aracılığıyla neshetmiştir. fakat hadis yoluyla da hükmünü daim kılmış ve de kuran'da mevcut olan zinaya değnek cezasının metnini bıraktığı halde hükmünü nesh etmiştir."
ehl'i sünnet ve'l cemaat yolunda olmak zor iştir. mesela şu iddialarındaki gariplikleri bir bir ele alalım:
1- allah ayet göndererek zinaya değnek cezası veriyor.
2- sonra yine ayet göndererek cezayı recme çeviriyor. fakat değnek cezası ayetlerini silmeye gerek görmüyor. metni kalıyor ama hükmü geçersiz oluyor.
3- peygamber zina edenlere recm cezası uyguluyor.
4- peygamber öldükten bir süre sonra allah'ın ilhamıyla bir keçi zinaya recm cezası getiren ayetleri yiyor. ayet yendiği için, kuran toplanırken kuran'ın içine alınamıyor.
fakat söz konusu ayetin mevcut olduğu, hem aişe'den yapılan aktarımla, hem ömer'in müslümanlara verdiği hutbede söyledikleriyle sabit kabul ediliyor. peygamberin uygulaması da recm olduğu için değnek cezası ayetleri kuran'da mevcut olduğu halde, hükmü geçersiz kabul edilmeye devam ediliyor.
akla gelen sorular:
1- allah neden fikir değiştiriyor?
2- madem fikir değiştirdi, kuran'da silinmek yoluyla nesh edilen bir çok ayet gibi (allah'ın bazı ayetleri peygambere "unutturmak" yoluyla geçersiz kıldığı kuran'da da kabul edilir) neden değnek cezası ayetini silmiyor?
3- illa bir ayet silinmesi icap ettiyse, allah neden hükmü geçerli kabul edilen recm ayetini sildiriyor da hükmü geçersiz olan değnek cezası ayetini sildirmiyor? tam tersini yapması gerekmez miydi?
4- hadi anlayamadığımız bir sebepten ötürü öyle uygun bulmuş olsun. o zaman ayeti silmek için neden keçiye yedirmek gibi garip bir yolu tercih ediyor?
5- hepsinden elim ve vahim olmak üzere, neden recm ayetini silme işini peygamberin ölümünden sonraya erteliyor? o zaman kuran'ın peygamber sağken son halini aldığı iddiası boşa çıkmaz mı müslümanlar?
iman dairesinde tüm bu soruların yanıtı hazırdır tabi: "senin gibi kafirleri, bir de hadisleri geçersiz sayan zındıkları şaşırtmak, küfürlerini arttırmak için böyle yapmıştır. iman eden bu kadar çok soru sormaz bre zındık!"