the signal

entry8 galeri
    2.
  1. the signal (sinyal, 2014)’ın önemli bir bölümü seyir halindeyken geçer. karakterlerin hemen hepsinin bir yerden başka bir yere gitmek gibi bir mecburiyet duygusu taşıdığını hissederiz. bu belki bir kurtuluş, belki de intikam yolculuğu olabilir yerine göre. fakat hareket halinde olmak, eylemsizliğin bir kurtarıcısı değildir. nic’in sevgilisi haley ile aralarında oluşan duygusal çatlağın temelinde de bir gidiş söz konusudur. nic’in kötürümlüğü (sabitlik) ve haley’in yeni bir yere gidecek olması (hareketlilik) bahsedilen ikilemin maddeleşmiş halidir. genel olarak değişim karşısında eylemsizliğin verdiği bir mücadele vardır. tıpkı nic’in güzel anılarına karşı savaşan hareketsiz bacakları gibi. koltuk değnekleriyle yaşayan nic’in değişim arzusu, işlev görmeyen bacaklarının dayattığı gerçekler yüzünden kırılma eşiğine gelir.

    eleştiri yazısının devamı: http://sinemahzen.com/the-signal/
    0 ...