"hangi sesin en çirkin ses olduğu" subjektif bir yargı talep eden bir sorundur. yani kimse bilimsel olarak "şu ses en çirkindir" ispatı yapamaz. aynen "en güzel renk" gibi...
dolayısıyla "şüphesiz" ifadesi garip geldi...
diğer bir sorun da allah'ın kendi yarattığı iddia edilen bir canlının sesinin "şüphesiz en çirkin ses" olduğunu beyan etme gereği duymasıdır. ne bileyim, yer galakside milyarlarca yıldız ve milyarlarca galaksi yarat, sonra pek insani görünen böyle bir subjektif yargıda bulun... demek istediğim, insanlar böyle yargılarda bulunabilir fakat bir tanrı?
kimisi "eğitim amaçlı olarak mecaz anlamda kullanmıştır" diye tevil ediyor. fakat bir tanrı neden böyle şüphe uyandırıcı benzetmeler yapsın ki? basitçe "yürüyüşünde tabiî ol. sesini alçalt" emri vermesi yeterli değil midir?